SPRK: Ārkārtas situācijas laikā visvairāk sūdzības saņemts par mobilo sakaru kvalitāti

COVID-19 izraisītās ārkārtējās situācijas rezultātā operatoru sniegtā pakalpojuma pieejamība un kvalitāte ir bijis viens no aktuālajiem sūdzību jautājumiem, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apkopotā informācija.

Kopumā SPRK sniegusi atbildes uz 22 rakstveida sūdzībām un sniegusi 64 telefoniskas konsultācijas. Visbiežāk saņemtās lietotāju pretenzijas un jautājumi šogad bijuši par mobilo sakaru pakalpojumu kvalitāti, rēķiniem un līgumiem.

Salīdzinājumā ar 2019.gada pirmo pusgadu sūdzības par minētajiem jautājumiem pieaugušas par 14%.

«Šogad elektronisko sakaru pakalpojumu pieejamībai un kvalitātei bijusi izšķiroša nozīme. Arī lietotāju paradumi interneta izmantošanā būtiski mainījās. Apstākļi pieprasīja ne vien operatoru un infrastruktūras spēju pielāgoties situācijai, turpinot nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu, bet arī lietotājiem mainīt savus līdzšinējos ieradumus un būt atbildīgiem par datu apjoma izmantošanu,» stāsta SPRK Datu nodrošinājuma nodaļas vadītāja Aiga Lipenberga.

Lasiet arī: SPRK: Elektroenerģijas piegādes kvalitāte pērn Latvijā saglabājās laba

Ja lietotājam rodas domstarpības ar savu pakalpojumu sniedzēju, lietotājam ir tiesības vērsties pie operatora ar lūgumu sniegt skaidrojumu, piemēram, ja pakalpojuma kvalitāte ir neatbilstoša, norāda SPRK. Ja operatora sniegtā atbilde neapmierina, lietotājs var vērsties ar sūdzību SPRK. Katru no gadījumiem SPRK izvērtē individuāli.

«Praksē ir novēroti vairāki gadījumi, kad par neatbilstošu pakalpojuma kvalitāti operators sniedz kompensāciju lietotājam,» norāda SPRK pārstāve.

SPRK ir institucionāli un funkcionāli neatkarīgs, pilntiesīgs, autonoms publisko tiesību subjekts, kas realizē sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu enerģētikas, elektronisko sakaru, pasta, sadzīves atkritumu apsaimniekošanas un ūdenssaimniecības nozarēs saskaņā ar likumu Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem un regulējamo nozaru normatīvajiem aktiem. SPRK patstāvīgi pilda tam ar likumu nodotās funkcijas un savas kompetences ietvaros patstāvīgi pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, kas ir saistoši konkrētiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas