Dabasgāzes piegādes kvalitāte Latvijā ir stabila, tomēr pērn novērota dažu rādītāju pasliktināšanās. Joprojām ir konstatēti trūkumi, kas ir novēršami, lai uzlabotu pakalpojuma kvalitāti Latvijas dabasgāzes lietotājiem, vēsta Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).
SPRK, kopš dabasgāzes tirgus atvēršanas 2017.gadā apkopo rādītājus, kas raksturo dabasgāzes sadales pakalpojuma kvalitāti, ko Latvijas patērētājiem nodrošina AS Gaso. SPRK ir vērtējusi ne vien dabasgāzes apgādes drošumu, bet arī AS Gaso apkalpošanas kvalitāti, atzīmē SPRK.
Dabasgāzes apgādes drošums – stabils, bet ar zināmiem trūkumiem
Dabasgāzes apgādes drošumu nosaka dabasgāzes apgādes pārtraukumu skaits un tā ilgums. Pērn Latvijā plānoto dabasgāzes apgādes vidējo pārtraukumu skaits uz vienu dabasgāzes lietotāju bijis 0,48 reizes, kas ildzis 56 minūtes. Salīdzinājumā ar diviem pēdējiem gadiem, šie rādītāji ir palielinājušies. Gaso norāda – galvenais šo radītāju pasliktināšanās iemesls ir nepieciešamība modernizēt un atjaunot 20.gs laikā izbūvēto dabasgāzes sadales sistēmu. AS Gaso drošības nolūkos un stratēģijas ietvaros plānveidā modernizē esošo sistēmu, veicot remontdarbus.
Savukārt dabasgāzes apgādes neplānoto pārtraukumu skaits pērn uz vienu lietotāju bija 425 reizes, kas ilga 0,09 minūtes.
Tomēr dabasgāzes piegādes atjaunošanu pēc neplānotiem pārtraukumiem AS Gaso nodrošinājusi efektīvāk nekā 2018.gadā – par 4 h ātrāk, proti, 88 minūtēs jeb 1,5 h.
Apkalpošanas kvalitāte – efektīva atbilžu sniegšana uz lietotāju sūdzībām
Pēc apkopotajiem rādītājiem, secināms, ka kopējais sūdzību skaits ir pieaudzis, taču vienlaikus būtiski samazinājies sūdzību skaits par gāzes piegādes pārtraukumiem. AS Gaso uz lietotāju sūdzībām ir atbildējusi 15 dienu laikā, kas atbilst normatīvajam regulējumam.
Vienlaikus būtiski ir pieaudzis izskatīto pieteikumu skaists par pieslēguma ierīkošanu. Atbilstoši AS Gaso sniegtajai informācijai pērn ierīkoti kopumā 1214 jauni sistēmas pieslēgumi. Lielākā daļa – 3 428 no 4 156 pieteikumiem par pieslēguma nodrošināšanu ir izskatīti operatīvi – 15 dienu laikā.
Lasiet arī: SPRK: Elektroenerģijas piegādes kvalitāte pērn Latvijā saglabājās laba
Arī attiecībā uz lietotāju brīdināšanu par plānotajiem pārtraukumiem AS Gaso veikusi vismaz 5 darba dienas iepriekš. Kopumā pērn veikti 192 tūkst. brīdinājumi par plānotiem gāzes atslēgumiem.
SPRK ir institucionāli un funkcionāli neatkarīgs, pilntiesīgs, autonoms publisko tiesību subjekts, kas realizē sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu enerģētikas, elektronisko sakaru, pasta, sadzīves atkritumu apsaimniekošanas un ūdenssaimniecības nozarēs saskaņā ar likumu Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem un regulējamo nozaru normatīvajiem aktiem. SPRK patstāvīgi pilda tam ar likumu nodotās funkcijas un savas kompetences ietvaros patstāvīgi pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, kas ir saistoši konkrētiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem.