Swedbank, veicot karšu darījumu uzraudzību, ir konstatējusi vairākus gadījumus, kad notikuši trešo personu mēģinājumi piekļūt karšu lietotāju datiem. Lai garantētu klientu drošību, šīs kartes tika bloķētas, biznesa ziņu portālam BNN.LV paziņoja bankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska.
«Klienti par notiekošo saņem īsziņu. Šādos gadījumos visi klienti var saņemt jaunu karti bez maksas. Banka piedāvā saviem klientiem bezmaksas kartes apmaiņas iespēju. To varēs izdarīt arī paātrinātājā režīmā – ja ne šīs, tad nākošās dienas laikā klients jau varēs saņemt jaunu karti», tā Jakubovska.
Gadījumā, ja no klienta konta trešās puses būs nesankcionēti noņēmušas naudu, banka apņemas atmaksāt naudu.
Tāpat viņa atzina, ka tā ir bankas darbības ikdiena un klientu kartes tiek bloķētas pie mazākā finanšu līdzekļu noplūdes riska. «Mums ir jābūt gataviem tam, ka 21. gadsimtā negodīgo cilvēku intereses vairāk pārceļas uz elektronisko vidi, kur notiek lielu naudas summu plūsmas», uzsvēra Jakubovska.
Pašlaik notiek izmeklēšana un nekādu precīzāku informāciju par bloķēto karšu skaitu Jakubovska sniegt nevarēja.
Ar notiekošo tautas skaitīšanas procedūru un iespējamiem datu noplūdēm internetā, pēc preses-sekretāres teiktā, šis gadījums nav saistīts.