Aizvadītajā gadā Swedbank peļņa Latvijā samazinājusies par miljonu eiro un sasniegusi 108 miljonus eiro, informē bankā.
Peļņas samazinājumu ietekmēja mazāka kredītuzkrājumu atbrīvošana, kā arī lielāki izdevumi, skaidro bankā.
Pateicoties kredītportfeļa izaugsmei, tīrie procentu ienākumi ir auguši par 4%. Pieaugot gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kreditēšanai, kredītportfelis ir palielinājies par 5%. Noguldījumu apjoms ir samazinājies par procentu, informē Swedbank pārstāvji.
Tīrie komisiju ienākumi divpadsmit mēnešos ir auguši par 2%. Zemākus ienākumus no ieguldījumu pārvaldīšanas kompensēja lielāka klientu aktivitāte maksājumu jomā. Citi ieņēmumi ir palielinājušies par 5%, galvenokārt tāpēc, ka pieaudzis pieprasījums pēc apdrošināšanas risinājumiem, liecina bankas apkopotā informācija.
Kopējie izdevumi gada laikā ir auguši par 8%. Bankā skaidro, ka izdevumus ietekmēja darba spēka izmaksu kāpums, kas saistīts ar naudas atmazgāšanas risku turpmāku samazināšanu un arī klientu izpētes padziļināšanu. Tāpat ieguldījumi veikti uzraudzības pasākumos un digitālajos risinājumos.
Kredītuzkrājumu atbrīvošana sasniedza 0,4 miljonus eiro, salīdzinot ar diviem miljoniem eiro tādā pašā laika posmā pērn.
«Pērnais gads iezīmējis izrāvienu klientu digitālo paradumu attīstībā – kodu kartes aizvietotas ar mūsdienīgākiem autentifikācijas līdzekļiem, plaši iepazīti norēķini ar tālruņiem un viedpulksteņiem, savukārt mobilās lietotnes izmantojums jau apsteidzis aktivitāti internetbankā. Tāpat decembrī Swedbank klienti saņēma ziņu par mūsu lēmumu atcelt komisijas maksu par darījumiem ar vērtspapīriem. Šis lēmums iezīmē Swedbank apņēmību ne vien sekmēt Latvijas iedzīvotāju finanšu ilgtspēju, bet arī attīstīt prasmes veikt ieguldījumus, tuvinot tās attīstīto valstu līmenim,» saka Swedbank Latvija vadītājs Reinis Rubenis.
Lasiet arī: Swedbank: Tiek 27% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pārzina nodokļu atvieglojumus
2019.gada ceturtajā ceturksnī tika noslēgta pāreja uz jauno mobilo lietotni. Bankas klienti ir aktīvi sākuši izmantot biometrijas autorizācijas iespējas, veicot maksājumus mobilajā lietotnē.
Decembrī Swedbank ieviesa Apple Pay, kas ļauj klientiem veikt norēķinus ar iPhone un Apple Watch. Tagad klienti, kuri izmanto viedierīces maksājumu veikšanai, var tās izmantot, neatkarīgi no ierīces tehnoloģiskās platformas.