Teju trešdaļa iedzīvotāju svētkos tērēs 26 līdz 40 eiro

Teju trešdaļa jeb 31% Latvijas iedzīvotāju Līgo svētku svinībām plāno tērēt 26 līdz 40 eiro, kamēr 27% plāno tērēt līdz 25 eiro, bet 20% respondentu tērēs 41 līdz 55 eiro.

Savukārt 12% aptaujāto svētku svinēšanai paredzējuši tērēt 56 līdz 70 eiro, bet 10% svinētāju svinībām atlicinās vairāk nekā 71 eiro, liecina Maxima Latvija veiktā aptauja.

Lielākā daļa jeb 75% respondentu atzīst, ka šogad svinībām paredzētie tēriņi būs tādi paši kā pērn, savukārt 11% iecerējuši iztērēt vairāk, bet 12% plāno tērēt mazāk. Toties tikai 2% Latvijas iedzīvotāju šogad nav iecerējuši svinēt Līgo svētkus, tādēļ arī naudu netērēšot.

Lai gan siers ikdienā bieži vien ir pircēju groziņos, Līgo svētkos sieru izvēlas vēl vairāk. Pērn svētku nedēļā siera pārdošanas apjomi pieauga par aptuveni 18%, un vispopulārākais bija ķimeņu siers.

Siers šajos svētkos ir viens no populārākajiem produktiem, taču iedzīvotāji izvēlas arī dažāda veida marinētu un svaigu gaļu, kā arī šašliku. Teju 90% Latvijas iedzīvotāju atzina, ka svētkos visbiežāk grilē tieši šašliku. Pērn svētku nedēļā, salīdzinājumā ar 2013.gada svētkiem, svaigas gaļas pārdošanas apjomi pieauga par 17%. Putnu gaļas pārdošanas apjomi pieauga pat nedaudz vairāk nekā trīs reizes. Taču TOP3 gaļas produkti bija – cāļu fileja, “Meistara Markas” cūkgaļas šašliks ar majonēzi un cūkgaļas lāpstiņa bez speķa.

Pagājušajā gadā svētkos bija ļoti vēss laiks, iespējams, arī tādēļ alus pārdošanas apjomi svētku nedēļā, salīdzinājumā ar 2013.gadu, nedaudz samazinājās. Tomēr nemainīgi, kā citus gadus, lielākā daļa jeb 89% līgotāju priekšroku deva gaišajam alum.

«Pērn svētku laikā internetveikalā e-maxima.lv tika pārdots teju trīs reizes vairāk šašlika nekā gadu iepriekš. Tāpat ievērojami, gandrīz par 100%, pieauga dažādu Jāņa sieru pārdošanas apjomi, bet divreiz vairāk pircēji izvēlējās siera nūjiņas un svaigos sierus. Prognozēju, ka šogad saglabāsies līdzīga tendence, un līgotāji arvien vairāk novērtēs internetveikala sniegtās iespējas, kad preces tiek nogādātas līdz mājokļa durvīm, bet līgotāji tikmēr bez steigas var posties svinībām,» stāsta internetveikala vadītāja Sanita Bērziņa.

Gan Maxima Latvija veikalos, gan internetveikalā pērn svētku nedēļā, salīdzinot ar 2013.gadu, pieauga vairāku grilēšanas piederumu pārdošanas apjomi, piemēram, aizdedzināšanas līdzekļu pārdošanas apjomi pieauga pat par 61%. Savukārt e-maxima.lv klienti nopirka divas reizes vairāk kokogļu nekā gadu iepriekš. Tāpat ievērojami pieauga plastikāta trauku pārdošanas apjomi.

Gandrīz 71% Latvijas iedzīvotāju plānojuši svētkus svinēt ārpus pilsētas, priekšroku dodot lauku mājām, vēl 9% līgos pie dabas krūts vai kempingā, 5% dosies izdejoties kāda no zaļumballēm, bet 3% sagaidīs Jāņu rītu Rīgā, Daugavas krastmalā Lielajā līgošanas pasākumā. Teju 3% seko līdzi televīzijas pārraidēm, 2% svētkos strādās, vēl 2% svētkos būs ārpus Latvijas, bet tikai 1% respondentu neplāno šogad svinēt svētkus. Savukārt 4% aptaujāto minēja citu variantu, piemēram, svinot kādam radiniekam dzimšanas dienu vai dodoties uz kādu festivālu, vai arī vēl nav izlēmuši, ko tieši darīt.

Aicinot Latvijas iedzīvotājus nosaukt kādu no sabiedrībā populārajiem Jāņiem, ar ko vēlētos pavadīt Līgo svētkus, izteikts līderis ar 17% ir komiķis Jānis Skutelis. Otrajā vietā ar 15% iedzīvotāji ierindoja aktieri Jāni Jarānu, kas īpaši tuvs kļuvis ar savu lomu TV seriālā Ugunsgrēks un vēl joprojām daudziem asociējas ar Miedziņu. Savukārt trešajā vietā (12%) ierindojies Prāta Vētras mūziķis Jānis Jubalts.

Ref: 102.000.102.10129

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas