Telefona izvēle un lietošanas paradumi – kā atšķiramies no igauņiem un lietuviešiem?


Vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju lieto telefonu, kas iegādāts pēdējo divu gadu laikā. Divi līdz trīs gadi ir arī periods, kurā visbiežāk pieņem lēmumu ierīci mainīt pret jaunu. Tās izvēlē latviešiem un igauņiem pati svarīgākā ir stabila telefona pamatfunkciju darbība – ilgs baterijas darbības laiks, signāla stiprums un ātra darbība, savukārt lietuviešiem par sakaru kvalitāti svarīgāka ir ekrāna izšķirtspēja, noskaidrots tirgus un sociālo pētījumu kompānijas GfK Retail and Technology Baltic un Samsung Electronics Baltics veiktajā pētījumā.

Trešdaļai aptaujāto Latvijā un Lietuvā iemesli jauna telefona iegādei visbiežāk saistīti ar vēlmi pēc ātrākas un jaudīgākas ierīces, kamēr Igaunijā svarīgāk bijis, lai jaunais telefons piedāvātu tādas tehniskās iespējas, kas nebija pieejamas iepriekšējā. Kopumā uzlabojumi jaunajā ierīce svarīgi katram trešajam iedzīvotājam Baltijas valstīs.

«Cilvēki Baltijas valstīs telefonu visbiežāk maina reizi divos trijos gados. Tas ir loģisks solis, jo viedtālruņu tehniskās iespējas attīstās ļoti strauji un tagad mums ir pieejami tādi risinājumi, kas bija grūti iedomājami pirms trīs gadiem, piemēram, liektas ekrāna malas vai bezvadu uzlādes iespējas,» stāsta Samsung Electronics Baltics Telekomunikāciju vadītājs Māris Ķikāns.

Teju viens no pieciem Baltijas valstu iedzīvotājiem savu telefonu izvēlējies mainīt ar nolūku iegūt stilīgāku ierīci – Latvijā līdzīgi kā Igaunijā tas ir svarīgi ap 15% iedzīvotāju, kamēr Lietuvā gandrīz ceturtdaļai. Savukārt vēlmi lietot konkrētas telefonu sērijas jaunāko versiju kā iepriekšējā telefona nomaiņas iemeslu minējuši 13% baltiešu. Uz telefonu ne tikai kā saziņas, bet arī stila elementu norāda arī aptaujas dalībnieku vērtējums par līdzšinējo iekārtu. Dizains, izskats, svars, izmērs, displeja kvalitāte un izšķirtspēja ir Baltijā visvairāk izceltās esošā telefona īpašības.

Iegādājoties jaunu telefonu, respondenti Baltijas valstīs kā svarīgāko izvēles kritēriju norādījuši baterijas darbības ilgumu. Kā otrā prioritāte Latvijā un Igaunijā minēts signāla stiprums un tā kvalitāte, kamēr lietuviešiem tā ir ierīces ātra darbība. Mums un ziemeļu kaimiņiem telefona veiktspēja ir trešais svarīgākais aspekts, Lietuvā – ekrāna izšķirtspēja. Bez stabilas telefona pamatfunkciju darbības cilvēkiem Baltijā nozīmīgas ir arī pieejamās papildus iespējas – astoņi no desmit aptaujātajiem rūpīgi izpēta arī telefona fotokameras izšķirtspēju un iebūvētās atmiņas lielumu. Tāpat ne mazāk svarīga ir ierīces lietošanas vienkāršība – uz to norādījuši 78% no visiem aptaujātajiem.

Pētījumā noskaidrots, ka Baltijas valstīs puse cilvēku telefonu iegādājas, norēķinoties pilnībā, bet līgumsaistības ar tā izpirkšanas tiesībām ir vienai piektdaļai. Pērkot telefonu uz nomaksu pie mobilā operatora, visbiežāk tiek slēgti līgumi ar divu gadu termiņu: Latvijā – 61%, Lietuvā – 74% un Igaunijā 58% gadījumu.

Ref: 102.000.102.14077

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas