Televīzijas reklāmu skaits pērn pieaudzis par 22%

Pērn televīzijā pārraidīts vairāk nekā 1,3 miljoni reklāmu, kas ir par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina TNS Latvia veiktais pētījums.

Kā ierasts, arī 2010. gadā visplašāk televīzijas ēterā reklamējušies mobilo sakaru nozari pārstāvošie uzņēmumi. Interesanti arī tas, ka TOP nozaru sarindojums ir identisks 2009. gada rezultātiem ar vienīgo atšķirību, ka visās nozarēs ir vērojams reklāmu skaita pieaugums. Visvairāk reklāmu apjomu kāpinājuši mazumtirdzniecības nozares pārstāvji – par 47%, bet mazākais pieaugums, 6% apmērā, ir bijis mobilo sakaru nozarē.

Televīzijā 2010. gadā visbiežāk raidītas Henkel reklāmas, bet visstraujāko kāpumu uzrāda Bite, televīzijā izvietojot par 86% vairāk reklāmu nekā 2009. gadā. Procter & Gamble, kas saglabāja aktivitāti televīzijā reklāmā un ieņēma 1. vietu TOP pagājušajā gadā, šogad samazinot savu reklāmu skaitu par 2%, noslīdējis uz 2. vietu. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters komentē: «Interesanti, ka pieci lielākie reklāmdevēji izvietojuši 20% no kopējā televīzijā noraidīto reklāmu skaita.»

Pieci visbiežāk televīzijā reklamētie zīmoli ir no dažādām nozarēm. Pārtikas produktus pārstāv Danone, kas saglabā līderpozīcijas no pagājušā gada. Savukārt Maxima, dubultojot reklāmu skaitu, ieņem otro vietu, kurā 2009. gadā atradās Rimi. Schwarzopf un Zelta Zivtiņa tāpat kā gadu iepriekš ieņem attiecīgi 3. un 4. vietu. Ievērojami pakāpjoties, TOP5 noslēdz Lattelecom, kas 2009. gadā ierindojās 13. vietā.

2010. gada visbiežāk raidītais klips ir Colgate zobu pastas reklāma. Tas kopā televīzijas ēterā ir bijis redzams 2 221 reizi, apsteidzot 3. vietā esošo Blend-a-Med zobu pastas reklāmu. Ierasti augstā vietā atrodas Coca-Cola, bet TOP5 noslēdz Knorr buljona un Tuborg alus reklāmas. Šie 5 klipi kopā noraidīti gandrīz 10 000 reižu.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas