Vēlme pēc sava biznesa uzsākšanas un sapnis par tā realizāciju pakāpeniski sarūk līdz ar vecumu, secināts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) konkursa Ideju kauss 2022 ietvaros veiktais pētījumā.
Latvijā aptuveni puse (47%) jeb katrs otrais aptaujātais Gen Z paaudzes pārstāvis sapņo par sava biznesa uzsākšanu.
Ja Z paaudzē gandrīz katrs otrais respondents izrāda vēlmi par debiju uzņēmējdarbībā, tad sabiedrība kopumā ir piezemētāka attiecībā uz savu biznesu.
Nepilna trešdaļa (29%) Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka sapņo par sava biznesa uzsākšanu.
Kā secināts pētījumā, par sava biznesa uzsākšanu vecumā no 30 līdz 39 gadiem sapņo virs trešdaļas jeb 39% aptaujāto, bet vecumā no 40 līdz 49 gadiem šis skaits ir ievērojami mazāks – tikai 28% iedzīvotāju.
Vairāk nekā puse jeb 57% respondentu, kā galveno sava biznesa priekšrocību uzsver neatkarību. Tā bija ir izplatītākā atbilde visās vecuma grupās.
Savukārt kā otru priekšrocību 42% iedzīvotāju atzīst savu sapņu realizēšanu, kā arī darba un hobija apvienošanu.
Vēl nepilna ceturtdaļa (27%) cilvēku par nozīmīgu ieguvumu sava biznesa veidošanā uzskata pašizaugsmi.
Aptauja veikta LIAA inovatīvo biznesa ideju konkursa Ideju kauss 2022 ietvaros 2022.gada augustā sadarbībā ar uzņēmumu Norstat, intervējot 1000 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.