Satiksmes, iekšlietu un veselības ministrijām būs jāveido vienota ceļu satiksmes negadījumos smagi cietušo (MAIS3+) statistikas uzskaite, 25.jūnijā lēmusi Latvijas valdība.
Satiksmes ministrija (SM) atzīmē, ka, ņemot vērā, cik lieli zaudējumi valstīm rodas no ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg), tajos ievainotajiem un bojāgājušajiem, ir jāvērš uzmanība, ka izmantot tikai CSNg bojāgājušo skaitu kā rādītāju ceļu satiksmes drošības uzraudzībā, ir nepietiekami. Tas nedod pilnu priekšstatu par CSNg ietekmi uz sabiedrības veselību kopumā. CSNg rada arī daudzus nopietnus ievainojumus un traumas, kā rezultātā rodas ievērojami tautsaimniecības zaudējumi, neņemot vērā individuālos iedzīvotāju zaudējumus, norāda ministrijā.
Tāpat SM atgādina, ka 2013.gada Latvija līdz ar citām Eiropas Savienības valstīm apņēmusies ieviest vienotu metodiku CSNg cietušo uzskaitei.
Ministrijas informatīvajā ziņojumā teikts, ka Nacionālajam veselības dienestam (NVD) sadarbībā ar Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centru ir nepieciešams nodrošināt datu apmaiņas īstenošanai nepieciešamo pasākumu realizāciju., bet Veselības ministrijai (VM) ir nepieciešams sagatavot grozījumus Pacientu tiesību likumā. IeM sadarbībā ar Valsts policiju, VM un NVD ir jāsagatavo grozījumi MK 2010.gada 26.janvāra noteikumos Nr.75 Ceļu satiksmes negadījumu, tajos cietušo un bojā gājušo personu reģistrācijas un uzskaites noteikumi, kā arī VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija katru kalendāro gadu būs jānodrošina informācijas par ceļu satiksmes negadījumos cietušām personu traumām iesniegšana Eiropas Komisijai, atbilstoši MAIS3+ klasifikatoram.
CSNg gūto traumu uzskaite un tās tālāka analīze pēc vienotas metodikas ir vispārpieņemts elements, kas var palīdzēt uzlabot ceļu satiksmes drošību, atzīmē SM. Tādējādi MAIS3+ ir izstrādāts transporta negadījumu izmeklēšanas vajadzībām, lai nodrošinātu vienkāršu skaitlisku metodi ranžēšanai un traumu smaguma pakāpes salīdzināšanai. MAIS3+ tika ieviests ar mērķi nodrošināt derīgus, ticamus un salīdzināmus datus ES līmenī, kā arī nodrošināt atbalstu satiksmes drošības politikas veidotājiem ES un nacionālā līmenī.