Uzņēmuma Tukuma piens apgrozījums, salīdzinot ar 2009. gadu, pieaudzis par 11% – apgrozījuma palielināšanos ievērojami ietekmējis arī eksports, kas, salīdzinājumā ar 2009.gadu, pieaudzis par 250%. Tas galvenokārt skaidrojams ar veiksmīgu uzņēmuma darbību Lietuvas tirgū, kur uzņēmums aktīvi uzsācis svaigo piena produktu pārdošanu.
Ceturtā lielākā piena pārstrādes uzņēmuma apgrozījumu būtiski ietekmējuši vairāki faktori – situācijā, kad skābpiena tirgus kopumā ir audzis vien par dažiem procentiem, Tukuma piena skābpiena produktu pārdošanas pieaugums ir 27%, savukārt sviesta grupas produktu pārdošanas apjoms pieaudzis par 15%, informē Tukuma piens.
Uzņēmums pērn saglabājis un nostiprinājis tirgus līdera pozīcijas jogurta un krējuma produktu grupās. Tukuma piens produkcija aizņem vairāk kā trešo daļu jeb 36% no Latvijā pārdotā jogurta un 38% tirgus sviesta un 35% skābā krējuma produktu grupās.
Pagājušais gads bija smags, jo piena iepirkuma cenas auga, bet iedzīvotāju pirktspēja bija zema un ražotājiem bija īpaši jādomā, kā nodrošināt adekvātas piena produktu cenas veikalu plauktos. Pateicoties tieši pārdomātai cenu politikai, produktu klāsta pilnveidošanai un aktīvai tirdzniecībai gan Latvijā, gan ārvalstīs, pērno gadu izdevies noslēgt ar apgrozījuma pieaugumu. Palīdzēja arī labvēlīgie laika apstākļi vasarā, kad cilvēki ievērojami vairāk uzturā patērēja gan kefīru, gan paniņas, norāda uzņēmuma valdes loceklis Edmunds Jansons.
Arī šis gads piena nozarē nebūs vienkāršs, jo izejvielu cenas turas augstas un ietekmi atstās arī netiešie izmaksu pieaugumi, piemēram, elektroenerģijas un degvielas cenas. E.Jansons atzīst, ka ražotājiem būs jādomā, kā sabalansēt izmaksu pieaugumu ar pirktspēju, un, ņemot vērā ne tik vienkāršo situāciju Latvijas tirgū, vairāk jāorientējas uz eksportu.