Twitter ievieš politisko reklāmu identificēšanas rīku ES vēlēšanām

Sociālais tīkls Twitter Eiropas Savienības valstīs ieviesis īpašus rīkus ar mērķi vienkāršot politisko reklāmu atpazīšanu, kas prasīs publiski darīt zināmu arī reklāmas finansētāju. Solis sperts, tuvojoties Eiropas Parlamenta vēlēšanām laikā, kad valstis arvien vairāk apzinās Krievijas dezinformācijas kampaņu ietekmi.

Kā šonedēļ vēstīja kanādiešu-britu ziņu aģentūra Reuters, Twitter jaunās vadlīnijas politisko kampaņu reklāmu izvietošanai paredz, ka jebkurš vietnes apmeklētājs tās Reklāmu caurskatāmības sadaļā (angļu val. – Ads Transparency Center) varēs redzēt, kas maksājis par attiecīgo reklāmu, cik daudz maksājis un uz kādām iedzīvotāju grupām «nomērķējis» reklāmu.

«Saistībā ar 2019.gada Eiropas Parlamenta vēlēšanām esam paplašinājuši mūsu vadlīnijas par politisko kampaņu reklāmu izvietošanu, sniedzot sabiedrībai papildu iespējas gūt ieskatu par to, kurš Twitter vietnē organizē politiskas kampaņas reklāmu,» tā amerikāņu uzņēmums pavēstījis emuāra rakstā.

Mediju telpas uzraugi un Rietumvalstu valdības ir daudz pēlušas populāro mikroemuāru vietni un pasaulē vadošo sociālo tīklu Facebook, jo secināts, ka sociālie mediji nedara pietiekami, lai cīnītos pret viltus ziņu un propagandas satura izplatīšanu tajos. Gan ES, gan NATO ir satrauktas par Krievijas lomu dezinformācijas izplatīšanā un demokrātisku vēlēšanu ietekmēšanā.

Krievijas valdība savukārt ir vairākkārt noliegusi, ka būtu mēģinājus ietekmēt vēlētāju izvēli ārvalstīs.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas