Uzņēmējs: Latvijas tranzīta kravu apjomu pieaugums atkarīgs no infrastruktūras

Potenciālajam Latvijas tranzīta kravu apjomu pieaugumam griestu nav, un viss ir atkarīgs no infrastruktūras, intervijā biznesa ziņu portālam Nozare.lv pastāstīja dzelzceļa operatora AS SRR padomes priekšsēdētājs Jevgēņijs Slobins.

«Iegūt kravu plūsmu pie noteiktām cenām nav grūti, īpaši ja ir savstarpēja uzņēmumu uzticēšanās. Jautājums ir, vai varēsim šo kravu plūsmu apstrādāt. Tas vairs gan nav jautājums mums, bet terminālu operatoriem. Viss ir atkarīgs no jaudas iespējām,» uzsver uzņēmējs.

Eirāzijas multimodālā alianses (EMMA) ietvaros, kas izveidota kopā ar Francijas kompāniju Gefco, SRR varot caur Rīgas ostu ik nedēļu nosūtīt arī piecus vilcienu sastāvus, taču «ne osta, ne robežpārejas jaudas netiks ar to galā, un pagaidām plānots sūtīt vienu reizi nedēļā,» sacīja Slobins, gan uzsverot, ka osta un dzelzceļš infrastruktūru attīsta.

Daļa kravu gan jaudas trūkuma dēļ no Kazahstānas tiek vesta uz Lietuvu, kaut arī tas ir dārgāks variants.

Slobins skaidro, ka kravu apjomu pieaugums atkarīgs no infrastruktūras uzlabošanās, sadarbojoties Latvijai un Krievijai.

Arī Rīgas ostā SRR visas kravas nevar apstrādāt vienā terminālī, tāpēc tās tiek sadalītas pa vairākiem. Slobins cer uz jauna konteineru termināla izveidi, kuru plāno veidot Nacionālais konteineru termināls. Uzņēmējs skaidro, ka patlaban arī visi Rīgas ostas terminālu operatori vēlas palielināt savu terminālu caurlaides jaudas.

AS SRR ir dzelzceļa kompānija, kas piedāvā kompleksus transporta risinājumus kalnrūpniecības nozarēm. Uzņēmuma apkalpotie konteineru vilcieni Eurasia-1 un Eurasia-2 kursē no Rīgas ostas uz Centrālāziju un Dienvidaustrumāziju. Savukārt Riga Express kursē no Rīgas ostas līdz Maskavai.

Kompānija ir arī privāts dzelzceļu konteineru platformu un aprīkojuma piegādātājs dzelzceļa un jūras transportam Baltijas valstīs. SRR ir konteineru noliktavas lielākajās Eiropas ostās, kā arī Ķīnas ostās un rūpnieciskajos rajonos.

EMMA piedāvā un attīsta multimodālus transporta risinājumus no Eiropas uz Centrālāziju caur Rīgas ostu.

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas