Latvijas Lielo pilsētu asociācijas (LLPA) izpilddirektors Māris Kučinskis uzskata, ka Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra amatam der savu labo vadītāja dotību dēļ. Vienlaikus par pretrunām, kas veidojušās Gerhardam vadot Ekonomikas un Satiksmes ministriju, jau aizmirsts.
Iespējams, tieši «labās» vadīšanas spējas ļāvušas Gerhardam savulaik «izbīdīt» valsts galvojumu uzņēmumam AS Liepājas metalurgs.
Izpētot Finanšu ministrijas dokumentāciju, kas saistīta ar galvojuma saņemšanu, portāls Pietiek atklājis, ka toreizējais ekonomikas ministrs Gerhards vēstulē, kas datēta ar 2009.gada sākumu, ne tikai «lūdzis rast iespēju izskatīt jautājumu par galvojuma sniegšanu AS Liepājas metalurgs», bet arī minējis virkni iemeslu, kuru dēļ valsts galvojuma sniegšana uzņēmumam dos iespaidīgu labumu.
Gerhards arī minējis, ka «rekonstrukcijas rezultātā uzņēmums iegūs nozīmīgas priekšrocības tirgū, jo savā nozarē kļūs par modernāko uzņēmumu Eiropā. Tiks ievērotas visas Eiropas Savienības prasības vides aizsardzības jomā. Tiks paplašināts ražotās produkcijas sortiments, paaugstināta tās kvalitāte, kā arī tiks samazināta produkcijas pašizmaksa ar nosacījumu, ka produkcijas apjoms palielināsies».
Neskatoties uz to, ka Valsts kase savos ziņojumos bija minējusi veselu virkni riska faktoru, ekonomikas ministrs Gerhards savā vēstulē nav minējis nevienu pašu riska faktoru vai potenciālu problēmu, kas varētu likt rūpīgāk apsvērt valsts galvojuma sniegšanu Liepājas metalurgam.
Ar savām «vadīšanas» spējām Gerhards izcēlies arī satiksmes ministra amatā, kad, tā vietā, lai risinātu dažādus konfliktus, no «augšas» tika dots uzstādījums «neaiztikt Fliku».
Kā norāda vairākas ar lidsabiedrību airBaltic saistītas personas, Satiksmes ministrija (SM) tikai publiski izlikusies, ka prasmīgi risina domstarpības gan par airBaltic preču zīmju atgūšanu lidsabiedrības īpašumā, gan par valsts intereses ierobežojošā airBaltic akcionāru līguma grozījumiem, gan par airBaltic vairākus miljonus lielo parādu lidostai Rīga.
«Tas vienkārši bija uzstādījums no augšas, ministrijas uzstādījums par to, ka nedrīkst, nedrīkst un viss aiztikt Fliku un airBaltic,» – tā, komentējot notikumus, kas atklājuši, ka Fliks sev piederošajai SIA Baltijas aviācijas sistēmas (47,2% airBaltic) piesaistījis ofšorā, Bahamu salās reģistrētu investoru, kā arī Latvijas Krājbankai un Snoras bankai ieķīlājis airBaltic preču zīmes, portālam Pietiek atzina kāds zinošs, ar lidsabiedrību un lidostu Rīga saistīts avots.
Interesanti, ka neskatoties uz šīm acīmredzamajām, iespējams, apzinātām, vadības kļūdām, LLPA izpilddirektors Kučinskis joprojām slavē Gerharda organizatoriskos dotumus, neminot, ko ar Gerharda «izcilajām vadības spējām» viņš ir domājis – valsts zaudējumus Liepājas metalurga vai airBaltic lietā?
Ref:103.000.103.4008