Aizvadītajās nedēļās dažādu ziņu slejās par aktualitāti atkal kļuvusi «bēdīgi slavenā» Kr.Barona iela. Šoreiz tas noticis saistībā ar ielas pieņemšanu ekspluatācijā. Rīgas mērs Nils Ušakovs intervijā LTV stāstīja, ka iela tuvākajā laikā tiks nodota ekspluatācijā, bet otrdien, 12.jūnijā, LNT ziņās Rīgas domes Satiksmes departamenta pagaidu vadītājs Emīls Jakrins paziņoja, ka «beidzot ekspluatācijā pieņemta Kr. Barona iela».
Uz žurnālistes jautājumu, kurā dienā tas ir noticis, Jakrins gan nespēja sniegt skaidru atbildi: «Precīzu datumu es jums nepateikšu, ja nemaldos, pagājušajā nedēļā.»
«Tas nozīmē, ka, neraugoties uz tūkstošiem bojātu bruģakmeņu un nelīdzenu vietu uz rekomendējošās velojoslas, Rīgas dome no ceļu būves uzņēmuma Binders pieņēmusi «kvalitatīvi» veikto ielas brauktuves remontu,» savā Facebook lapā komentē apvienība Pilsēta cilvēkiem.
Tātad Rīgas dome pieņemšanas brīdī ir bijusi apmierināta ar darbu kvalitāti un SIA Binders saņems atlikušo naudu par veiktajiem darbiem. Tā ir nauda, ko nodokļos iemaksājis ikkatrs rīdzinieks.
«Ielā pēdējās nedēļās regulāri manāmi arī būvnieki, kuri veic kādus remontdarbus, bet īpaši interesantu stāstu par ielu padara kāds cits stāsts un dažas dienas pirms nodošanas ekspluatācijā uzņemtās fotogrāfijas,» savus novērojumus izsaka Pilsēta cilvēkiem.
Rozā punktiņi
Pagājušās nedēļas trešdienā portālā Delfi parādījās interesanta ziņa, kurā tika stāstīts, ka Kr. Barona ielā bruģis nokrāsots ar rozā krāsas punktiņiem. Interesantākais šajā ziņā bija tas, ka Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Una Ahuna-Ozola stāstīja, ka bruģi ar rozā punktiņiem iekrāsojuši vandāļi. Ne būvnieki, ne departamenta strādnieki bojāto bruģakmeni nav krāsojuši, bet «bojātās vietas atzīmētas tikai defektācijas aktā».
Ar punktiņiem lielākoties iekrāsots tikai tiešām bojātais bruģakmens – vai nu tas ir salauzts, vai tam ir nošķēlies kāds stūrītis vai sāns:
Oranžie punktiņi bija atzīmēti tikai vienā ielas pusē uz rekomendējošās velojoslas un kopumā atzīmēti 2 403 defekti. Marķēts gan ir diezgan pavirši un daudzi acīmredzami defekti nemaz nav iekrāsoti. Aplūko, kuros ielu posmos ir lielākais bojāto bruģakmeņu skaits:
Apveinība Pilsēta cilvēkiem norāda, ka raksta tapšanas brīdī būvnieki jau ir uzsākuši bojāto bruģakmeņu nomaiņu. «Bažas gan rada tas, ka būvnieki nebūt nenomaina visus bojātos bruģakmeņus. Svaigi nomainītos bruģakmeņus viegli iespējams atšķirt – tie ir tumši sarkanīgi. Šādā krāsā būtu jāizskatās visai bruģakmeņu joslai, bet šī «īpašā krāsa» pigmentu notur tikai dažus mēnešus un beigās tāpat paliek pelēka»:
Tāpat tiek pieminēts, ka jau pirms gada būvnieki bruģi laboja un mainīja, bet gada laikā tas jādara atkal. «Tas norāda uz to, ka problēma meklējama nevis pašā bruģī, bet dziļāk zemē – būvnieki acīmredzot nav pareizi sagatavojuši pamatni, tādēļ atsevišķi bruģakmeņi, pār tiem braucot automašīnām, kustas un strīķējas viens gan otru, līdz tiem nodrūp malas un stūri, vai tie saplaisā.»
«Skaidrs ir viens – darbs ir paveikts nekvalitatīvi, un jebkurš normāls uzņēmējs vai saimnieks par šādi paveiktu darbu nemaksātu un lauztu līgumu vai liktu būvfirmai «brāķi» pārtaisīt. Diemžēl izskatās, ka Rīgas domes Satiksmes departamentu ar būvfirmu Binders saista «siltas» attiecības, tādēļ jau tuvākajā laikā iela tiks nodota ekspluatācijā ar bojātu bruģakmeņu tūkstošiem, līmeņa starpībām visas ielas garumā,» secina Pilsēta cilvēkiem.
Viņi turpina: «Jāatceras, ka Kr. Barona ielas remontdarbi līdz šim izmaksājuši jau vairāk nekā 3,5 miljonus eiro, bet Rīgas dome vēl nav izmaksājusi būvniekiem pēdējo naudas daļu, kuru izmaksāt var tikai pēc ielas nodošanas ekspluatācijā. Jāsaprot, ka šī nauda nav ne Satiksmes departamenta vadītāja Emīla Jakrina, ne Rīgas mēra Nila Ušakova personīgā nauda, bet gan mūsu visu – rīdzinieku sūri un grūti pelnītā nauda, ko esam iemaksājuši nodokļos.»