Mūsdienīgu pieeju skolēnu zināšanu pārbaudē šī gada 7.martā izmantoja 206 Latvijas skolas, kurās kopumā 5 794 skolēni sesto klašu diagnosticējošo darbu dabaszinībās kārtoja tiešsaistē izglītības portālā Uzdevumi.lv.
Tiešsaistes darbs tika veidots sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru un palīdzēja būtiski atvieglot vērtēšanas procesu, kā arī veicināt skolēnu digitālo kompetenci, skaidro portāla pārstāve Evija Tukiša.
«Šis ir jau trešais veiksmīgi organizētais tiešsaistes diagnosticējošais darbs Uzdevumi.lv platformā. Pērnā gada aprīlī tika aizvadīts pilotprojekts, bet jau septembrī organizēts pirmais tiešsaistes diagnosticējošais darbs fizikā un ķīmijā desmitajām klasēm,» stāsta Tukiša.
Diagnosticējošais darbs sestajām klasēm sastāvēja no 30 uzdevumiem, no kuriem automātiski tika izlaboti pirmie 18 testveida uzdevumi, tādējādi ietaupot laiku, ko skolotājs pavada darbu labošanā.
Daļēji automātiski tika labots 19.-24.uzdevums, kur skolēnam atbildē bija jāieraksta viens vārds vai skaitlis. Ja skolēna atbildi sistēma neieskaitīja, tad skolotājam tā bija jāpārskata un jāpārliecinās, vai skolēna atbilde tiešām ir neprecīza vai arī viņš ir pieļāvis drukas kļūdu. Savukārt atbildes uz atvērtajiem jautājumiem darba 25.-30. uzdevumā tiešsaistē vērtēja pats skolotājs, norāda izglītības portālā pārstāve.
Tiklīdz skolotājs bija pabeidzis uzdevumu vērtēšanu, Uzdevumi.lv sistēma automātiski veica skolēnu rezultātu apkopošanu un nosūtīšanu Valsts izglītības satura centram, atvieglojot skolotāja darbu un izslēdzot iespēju kļūdīties datu ievadē ar roku.
Pēc diagnosticējošā darba izpildes skolotāji piedalījās tiešsaistes darba novērtēšanas aptaujā. Vairāk nekā 98% aptaujāto pedagogu diagnosticējošā darba izpildi tiešsaistē vērtēja atzinīgi.
Aptuveni 97% pedagogu norādīja, ka arī nākotnē atbalsta diagnosticējošo darbu izpildi tiešsaistē un ieteiktu šo izpildes formātu arī citās skolās.
Tāpat daļa skolu atzina, ka labprāt vēlētos organizēt diagnosticējošā darba izpildi tiešsaistē, taču skolā nav pietiekama tehniskā nodrošinājuma, kas ļautu kārtot darbu digitālā formātā.
«Pirms diagnosticējošā darba izpildes, izvērtējot mācību iestādes iespējas un resursu pietiekamību, skolas varēja izvēlēties, kādā formātā – drukātā vai digitālā – darbu pildīt. Var piebilst, ka drukātā versijā darbs sastāvēja no četrām lapām, tādējādi, pildot dabaszinību diagnosticējošo darbu tiešsaistē, 206 skolas kopā ietaupīja 23 176 lapas jeb aptuveni 115 kilogramus papīra,» uzsver portāla pārstāvji.
Ref:224.000.103.630