Trikotāžas fabrika AS Rita 98%-99% saražotās produkcijas eksportē, vairāk nekā pusi no tiem ražojot Zviedrijas apģērbu mazumtirgotājam Hennes&Mauritz (H&M), norāda uzņēmuma prezidents Vladimirs Sazonovs.
Uzņēmuma saražotā produkcija ir nopērkama H&M veikalos, kā arī citu zīmolu veikalos visā pasaulē – Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā, Dānijā, Vācijā, Polijā, Beļģijā, Francijā, Lielbritānijā, Čehijā, Slovākijā, Rumānijā, Itālijā, Portugālē, Spānijā, Arābu Emirātos, Turcijā, Ķīnā, Honkongā, Dienvidkorejā, Japānā, Amerikā, Kanādā un nedaudz arī Krievijā, aģentūrai LETA atklāj Sazonovs.
No minētajām valstīm lielākie eksporta tirgi ir Vācija (18%), Lielbritānija (10%), un tām seko pārējās. Tiesa, neliels apjoms tiek realizēts arī Latvijā, un tas lielākoties notiek uzņēmnuma zīmola veikalos.
Tāpat uzņēmuma vadītājs uzsvēra, ka ražotie produkti citiem zīmoliem, kas tiek pārdoti ārvalstīs, ir ar birku «Made in Latvia» (‘«Ražots Latvijā»), jo tāds ir uzņēmuma nosacījums.
Tiesa, vairāk nekā puse produkcijas, dažkārt pat līdz 70%, tiek ražota tieši H&M. Zinu, teorētiski nevajadzētu būt situācijai, ka uzņēmumam viens pasūtītājs iegādājas vairāk nekā pusi no saražotās produkcijas. Manī nemitīgi noris iekšējā cīņa, pārdzīvojumi, šaubas, tomēr visus šos gadus, kopš strādājam ar H&M, sadarbība ir bijusi stabila un caurredzama. Tajā pašā laikā arī jāsaprot, kur gan vēl pasaulē būtu iespējams atrast tik lielu klientu trikotāžas nozarē? Protams, ir Zara, bet tai ir savs ražotāju tīkls, norādīja Sazonovs.
Sadarbība ar H&M sākusies 1994.gadā, un kopš tā laika trikotāžas fabrika sāka atdzīvoties – tika saremontēti jumti un veikti citi nepieciešamākie darbi, pēc tam iegādātas jaunas iekārtas un visu laiku pamazām palielināta darbinieku alga.
Sadarbības pamatā ir abpusēja uzticēšanās un caurredzamība. Ja Ritai kaut kādu iemeslu dēļ nākas celt pašizmaksas cenas, tad tas H&M tiek pamatots ar faktiem. Tāpat sadarbības potenciālu nosaka Ritas spēja apmierināt pasūtītāja vajadzības – veikt darbu ātri un kvalitatīvi. Trikotāžas fabrikas sadarbība ar H&M ir ļoti veiksmīga, jo varam rēķināties ar to, ka, piemēram, dienā, kad izsūtām produkciju, klients mūsu bankas kontā ieskaita naudu par paveikto, tā Sazonovs.
Trikotāžas fabrika Rita dibināta 1924.gadā. Pašlaik Rita veic adīšanu, krāsošanu, apdari, šūšanu, ražo trikotāžas izstrādājumus sievietēm, bērniem un vīriešiem.
Pērn uzņēmuma apgrozījums palielinājās par 20,2%, no 3,6 miljoniem latu 2008.gadā līdz 4,33 miljoniem latu pērn.
2009.gadā peļņa bija 91 757 lati, bet 2008.gadā uzņēmums cieta 313 353 latu zaudējumus.
Uzņēmuma apgrozījums 2007.gadā bija 5,09 miljoni latu un tika gūta 83 412 latu peļņa.
Lepns latvietis ir labs latvietis
Jauki apzināties, ka ārzemēs pirkšu latviešu preci :)
Pozitīva ziņa! -> Uzņēmuma apgrozījums 2007.gadā bija 5,09 miljoni latu un tika gūta 83 412 latu peļņa.
pirmo reizi dzirdu tādus. vai padomju laikos to fabrīķi nepārsauca par Mašu vai Taņu?
varbūt atbilstošas algas izmaksā un tā, nevis “kārtīgā latvijas biznesmeņa” stilā, ja gada laikā porše kajenai un mīļākajai ar silikona pupiem nesanāk visiem valdes locekļiem (aļa radiem un draugiem, kuri vispār neko nesaprot no tā ko uzņēmums dara) nesanāk, tad nav jēga nodarboties ar biznesu.