Saeima ceturtdien, 3.martā, nolēma uzdot Ministru kabinetam (MK) izvērtēt ceļa nodokļa izmantošanas efektivitāti Latvijā.
Saskaņā ar Saeimas lēmumu valdībai jāveic Baltijas valstīs par ceļu lietošanu maksājamo nodokļu un nodevu apjoma un tiesiskā regulējuma salīdzinošs izvērtējums, informē Saeimas Preses dienests.
Tāpat Saeima uzdeva MK līdz šī gada 1.septembrim parlamentā iesniegt informatīvu ziņojumu par iespējām veikt izmaiņas normatīvajos aktos, lai īstenotu principu, ka ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietoti ceļu un tiltu remontiem un to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kā arī lai nodokļu maksājumu apjoms ceļu lietotājam atbilstu ceļu lietošanas intensitātei.
Saeima lēmumu pieņēmusi, pamatojoties uz kolektīvo iesniegumu Par ceļiem bez bedrēm. Iniciatīvas autori rosina ikgadējo transportlīdzekļu ekspluatācijas nodevu pievienot degvielas cenai, bet degvielas akcīzes nodokli novirzīt ceļu remontam un uzlabošanai. Šo līdzekļu pārvaldīšanu iniciatīvas autori rosina uzticēt atsevišķam fondam Satiksmes ministrijā.
Kolektīvais iesniegums Saeimā iesniegts šī gada 25.februārī, un to parakstījuši 10 435 pilsoņi.
Iniciatīva parlamentā iesniegta, izmantojot Saeimas kārtības rullī paredzēto iespēju vērsties parlamentā ar vismaz 100 000 pilsoņu parakstītu iesniegumu.
Ref: 102.000.102.12063
Sen bija laiks!
Saskaņā ar ANO Labas pārvaldības principiem nodokļiem ir jābūt taisnīgiem un samaksājamiem. Bet es maksāju nodokli par trīs automašīnām, lai arī vienlaicīgi braucu tikai ar vienu (vienu – mežā pēc malkas, otru – ar kuplo ģimeni izbraukumos, trešo – ikdienas darīšanās). Tas nozīmē trīskārtīgu pārmaksu – un nav ne taisnīgi, ne samaksājami.