Joprojām turpinās darbs transporta drošības uzlabojumu jomā. 2017.gadā autoskolās plānots ieviest jaunus teorētiskā eksāmena jautājumus video formātā, kā arī tiks turpināta jaunu fotoradaru uzstādīšanu.
Autovadītāju apmācības procesā 2016.gadā tika ieviestas jaunas prasības autoskolām: eksāmena laiks pagarināts līdz 40 minūtēm, palielināts minimālo braukšanas stundu skaits, B kategorijai tas palielināts no 14 uz 20 stundām, kā arī par visiem ar apmācību saistītajiem pakalpojumiem apmācāmā persona norēķinās ar autoskolu. VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) norāda, ka šāds apmaksas veids ierobežos maksājumus, no kuriem netiek maksāti nodokļi, kā rezultātā palielināsies ieņēmumi arī valsts budžetā.
CSDD skaidro, ka pašlaik ir autoskolas, kuras izmanto klientu nezināšanu un pieprasa samaksu par pakalpojumiem, ko klients var veikt pats un bez maksas, piemēram, pēc apmācības beigšanas topošais autovadītājs pieteikties eksāmeniem CSDD var personīgi un par to maksa nav paredzēta.
2017.gadā plānots ieviest jaunus teorētiskā eksāmena jautājumus video formātā, tāpat turpināsies darbs pie pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas pilnveidošanas.
CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš informē, ka joprojām daudzi autovadītāji ziemas sezonā neievēro noteiktos ceļu satiksmes noteikumus attiecībā pret automašīnu riepu stāvokli. No 2016.gada decembra līdz 2017.gada 3.februārim, veicot pastiprinātas pārbaudes vairākās Latvijas vietās, tika pārbaudīti 1 243 transportlīdzekļi. Neatbilstošs riepu protektors konstatēts 122 auto, kas ir aptuveni 10% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem.
Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, turpināsies fotoradaru uzstādīšana: «Lai realizētu valdības doto uzdevumu stacionāro fotoradaru izvietošanā, jāturpina darbs satiksmes drošības nodrošināšanā un uzlabošanā,» uzsver satiksmes ministrs Uldis Augulis. Ministrs norāda, ka statistika liecina par to, ka iepriekš bīstamajās vietās, kur uzstādīti fotoradari, bojāgājušo nav, kā arī ievērojami samazinājies automašīnu plūsmas ātrums. Taču joprojām ir pietiekami daudz autovadītāju, kuri ir gatavi maksāt valsts budžetā ievērojamu naudas summu par ātrumu pārsniegšanu.
«Pareizs bija lēmums par radaru uzstādīšanu, jo vērojams, ka tas manāmi sācis disciplinēt autobraucējus, taču vēl joprojām ar šo situāciju ceļu satiksmes drošības jomā nevaram būt apmierināti, tādēļ tiks realizēts plāns visu radaru uzstādīšanā,» skaidro Augulis. Fotoradaru izvietojums pakāpeniski pārklās galvenos valsts ceļus un Rīgas pilsētas ielas.
Ref:225.000.103.013