Viedoklis. Ventspils attīstība brēkuļa rokās?

Aivars Lembergs

BNN savu viedokli pauž Ventspils pilsētas domes opozīcijas deputāts Aivis Landmanis.

Par spīti smagajām kriminālapsūdzībām, tiesiskajiem ierobežojumiem un ASV piemērotajām sankcijām Aivars Lembergs gluži kā iedomu komandors vada savu mītisko flotili viņam vien zināmā virzienā.

Rodas iespaids, ka komandoru neviena vētra nespēj ietekmēt – ne viņa vadīto asociāciju kuģu bojāeja, kuri pildīja tranzīta nozares varas zižļa un medus biķeru funkcijas, ne Ventspils brīvostas pārvaldes burinieka zaudēšana, kuru nu stūrē sveši ļaudis, ne ZZS plosta uzskriešana uz sēkļa un valsts struktūrās, partijās atrodošo daudzo ietekmes glābšanas riņķu un  vestīšu pakāpeniskā zaudēšana. Jau sen kā zaudēti arī turpat visi Ventspils termināļu kuģi.

Komandors nepadotas. Vēl jau palikuši pašvaldības kuģīši. Tas nekas, ka bargā Temīda un ASV sankcijas it kā neļauj brīvi raustīt vadības sviras, jo komandora rīcībā ir paklausīga komanda. Jāņi, gunti, didži, aldi un dainas stūrēs, gāzēs un bremzēs kā pēc līdakas pavēles. Arī tad, kad kārtējo kuģi komandors vērsīs pret klinti, čaklie izpalīgi neatskatoties nodrošinās komandora uzņemtā kursa izpildi.

Neatlaidība, ar kādu aivarieši turpina iegriezt pilsētai un valstij, pārsteidz

Nenoliedzami, Ventspils pilsētas attīstības programma 2021.–2027.gadam ir viens no svarīgākajiem dokumentiem. Tātad Ventspils pilsētas tālāko attīstību noteiks, cik kvalitatīvi tiks izstrādāta attiecīgā programma un kurš vadīs tās izstrādes procesu.

Ar komandora un tā uzticamības personu balsīm par Ventspils pilsētas ilgtspējas attīstības stratēģijas līdz 2030.gadam aktualizācijas, attīstības programmas 2014.–2020.gadam aktualizācijas, attīstības programmas 2021.–2027.gadam izstrādes vadības grupas vadītāju pārapstiprina Temīdas un sankciju žņaugos nokļuvušo Aivaru Lembergu. Kā sacīt – aivariešiem roka nenodrebēja.

Kādas šim lēmumam būs sekas, redzēsim, bet jau tagad ir skaidrs – nekas labs nav gaidāms. Ventspils pilsētas attīstība var izrādīties kārtējais kuģis, kuru brašais komandors ar savu komandu trieks pret klinti.

Tas, ka pilsētas attīstības programmas izstrādi vadīs tiesiski ierobežotais un sankcionētais, norāda, ka turpmākā valsts, dažādu fondu un Eiropas institūciju finanšu resursu piesaiste Ventspilij var izrādīties nepārvarams šķērslis.

Nolaistā Ventspils osta un… Kas vainīgs?

Vēsturiski vieni no lielākajiem lembergistu nedarbiem ar katastrofālām sekām pilsētas un valsts ekonomikai ir Ventspils ostas konkurētspējas, varenības un Ventspils pašvaldības ietekmes zaudēšana Ventspils brīvostas pārvaldē. Protams, tagad tiek mēģināts izspēlēt «Zaglis: Ķeriet zagli!». Tiek tērēti milzīgi pašvaldības resursi, lai sāpi izkliegtu visos iespējamos kanālos. Var saprast. Pusi mūža tā centās, korumpēja un korumpējās, radošumu, iniciatīvu, oponentus apkaroja, bet gala rezultātā čiks vien sanācis. Valstij izblēdītie uzņēmumi pazaudēti, osta nolaista, iebarotie činavnieki arvien vairāk neklausa. Apsūdzības, sankcijas – kas tālāk?

Bez radikālām izmaiņām pašreizējo iznīcības procesu nav iespējams apstādināt. Daudzām iestādēm, uzņēmumiem, kapitālsabiedrībām, biedrībām aizvien vairāk nākas saskarties ar aivariešu ilgstošās patvaļas rezultātu, tāpēc neizbrīna, ka pat atsevišķi ilggadīgi pašvaldības struktūru vadītāji un speciālisti pamet nelaimē nokļuvušās struktūras. Žēl tranzīta nozares, kuras katastrofālie lejupslīdes cēloņi meklējami ilglaicīgajos Lemberga lēmumos un viņam uzticīgo sekotāju balsojumos. Arī sportam šo cilvēku iedomība, mantrausība un nenovīdība ir nodarījusi būtisku triecienu.

Kas sakāms valstij?

Protams, notiekošais ir likumsakarīgs aivariešu ilgstošo lēmumu rezultāts, kurus atbalstīja un visādā ziņā ilglaicīgi piesedza valsts varas struktūras – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB). Tieši VARAM un KNAB nevēlēšanās un ilggadīgās nespējas dēļ Ventspils pilsētas vadībā jau vairāk nekā trīspadsmit gadus ir tiesiski ierobežota persona, kura neievēro tam piemērotos drošības līdzekļus, prettiesiski iespaido pašvaldības, tās pārvaldes struktūru un iepriekš Ventspis brīvostas pārvaldes darbu, turklāt pastarpināti gūstot no šim struktūrām prettiesiskus labumus lielā apmērā.

Pašreiz tiek lemts, kā valstij palīdzēt Ventspils brīvostas pārvaldei, jo tā esot izsaimniekota, pat komercbankas atsaka sadarbību.

Cienītie valsts vadītāji!

Vai kopā ar lēmumu, kā palīdzēt Ventspils brīvostas pārvaldei, nebūtu jānoskaidro un atbildība jāprasa arī no tām valsts struktūrām un amatpersonām, kuru negribēšanas, nolaidības vai iespējamas korupcijas dēļ Lembergs netraucēti turpināja de facto vadīt Ventspils brīvostas pārvaldi kopš brīža (2007.gads), kad viņam tika piemēroti visiem zināmie tiesiskie ierobežojumi un turpina vadīt Ventspils pilsētas domi pat šobrīd?

Un pašlaik? Vai tiešām neredzat, kā ministriju ierēdņi mēģina diskreditēt ostas reformu un nepieciešamās pārmaiņas Latvijas dzelzceļā? Kāpēc jāpaplašina šo struktūru darbības spektrs un jākropļo brīva konkurence, ja tās pat nav spējušas nodrošināt līdz šim piešķirto funkciju jēgpilnu izpildi? Kāpēc reforma tās sākumā ir jāattiecina arī uz Liepājas SEZ? Vai tiešām nav skaidrs, ka šādi tiek mēģināts diskreditēt labas idejas, nepieciešamās reformas un tās politisko vadību – valdību, ministrus? Vai reģionālās reformas gala rezultāts, kurā netiks skarts Ventspils reģions, nav mācība?

Un, visbeidzot, kad valsts atzīs Ventspils brīvostas pārvaldi par cietušo, aprēķinās zaudējumus un uzsāks Ventspils brīvostas pārvaldei nodarīto zaudējumu piedziņu no tās kādreizējiem pārvaldītājiem?

Vai Ventspils brīvostas pārvaldes ilggadīgie simtiem tūkstošus vērtie maksājumi biedrībai Ventspils Attīstības aģentūra, no kuras Lembergs saņēma atalgojumu, ir attaisnojami un nebūtu atgūstami?

Kur ir politiskā griba?

Diskreditējam valsti

Protams, lai noveltu vainu uz citiem, kā vienmēr, tiek meklēti ienaidnieki. Atcerēsimies Sorosu, NATO. Pašreiz pie visām Lemberga radītajām likstām ir vainīga opozīcija, Latvijas mērogā  – Valsts prezidents, premjers, valdība un tieslietu ministrs Jānis Bordāns. Rodas priekšstats, ka Ventspils brēkulim opozīcija, prezidents un valdība ir atņēmusi mīļotās rotaļlietas.

Vai kas tāds bija iedomājams vēl nesenā pagātnē? Noteikti nē. Lembergs tak bija it kā neievainojams un visvarens. Kas noticis, ja daži opozicionāri var nodarīt tik «milzīgu ļaunumu», par kuru nabaga Lembergam ikkatru nedēļu jāsūkstās? 

Izskatās smieklīgi, ja nebūtu traģiski. Valsts vēl joprojām noskatās, kā viena apsūdzēta, tiesiski ierobežota un sankcionēta persona diskreditē to.

Ja varam aizliegt Krievijas melu kanālus, vai nebūtu pēdējais laiks tikt galā arī ar valsts diskreditētāju Lembergu?

Saistītie raksti

10 KOMENTĀRI

  1. Ne jau brīvostai ir aktuāla vecu boju un loču kuģa eksponēšana, iela ar granīta apmalēm, nekam nederīga laivu un vecā zvejas osta, kur vējā viss iet pa gaisu un kuģīšiem no turienes jāmūk….25 gadu laikā tā arī nav iegādāti ne jauna Dzeleme, ne loču kuģi, ne radiolokācijas stacija droši kuģu ievešanai ostā….ka tik tante no gāliņciema nobalso par smuko pilsētas iepakojumu un varas kliķe var dalīt amatus un brīvostas miljonus…..patiesība lēnām , bet pa visām vīlēm sāk spraukties…..

  2. Uz grunti aiztiet tas, kas 30 gadu laikā izzagts.
    Kad/vai Ventspils tiks vaļā no šī Lemberga? Laikam jāsagaida, kad pamatiedzīvotāji paliks kādi 10 tūkstoši, tad šamajam ar kalpiem pavisam vairs nebūs interesanti.

  3. Nu ko, jāsauc pie atbildības miroņušus?
    “Ventspils pilsētas dome no baltkrievu investoriem ir saņēmusi vēstuli ar sūdzību, ka brīvostas pārvalde nepilda pret investoriem uzņemtās saistības. Tādēļ viņi plāno Ventspili pamest, pāriet uz Poliju. Tiks slēgta vēl viena rūpnīca. Lai arī vēstule adresēta domei, mēs neko nevaram ietekmēt. Šobrīd Ventspils sešu mēnešu laikā jau trīs rūpnīcas ir zaudējusi. Katrā no tām bija līdz 100 darba vietām. Neaizmirsīsim, ka viena pamatražošanas darba vieta nodrošina līdz pat četrām darba vietām apkalpojošā sfērā. Lūk, sliktā ziņa. Jau šobrīd Saeimai jāmaina likums un jāpiešķir no valsts budžeta nauda, 18 miljoni eiro, Ventspils brīvostas pārvaldei, lai to glābtu no valdības radītā bankrota. Līdz šim 25 gadu laikā Ventspils brīvostas pārvaldei nebija problēmas saņemt kredītu no kredītiestādēm. Tagad bankas to atsakās kreditēt un pieprasa visus kredītus atdot. Jāatdod vairāk nekā 8 miljoni eiro. Brīvostas pārvalde to atdot nevar. Līdz ar to arī osta nespēj pildīt par vairāk nekā 15 miljoniem iepriekš uzņemtās saistības, kuras tagad jāfinansē ir Latvijas nodokļu maksātājiem. Šai Kariņa‒Bordāna valdības izprasītajai spēlei ar sankcijām pret Ventspils ostu jau šobrīd ir ļoti negatīvas sekas, un tādas būs arī nākotnē. Diemžēl mēs to šobrīd izlabot nevaram.”

  4. Vai nevarētu būt tā, kā jaunai Romu tautības kompānijai, kurā vada Brīvostu un Konteineru terminālu, galvenais izvilkt finansējumu no valstī un sadalīt, nav svarīgi vai strādās jaunie objekti???
    Naudiņas taču izvilktas….

  5. Raksta autoram:
    Lej, lej, tikai atstāj puķītēm.
    Reiz vienā filmā poļu bandītu vadonis teica šādi: “Umnīje ļjūdji nam ņje nužnī, nam nužnī poslušnije”.
    Tieši tāda patreiz ir Latvijas valdības (Kariņa-Bordāna) politika. Tāpēc gāž uz Lembergu visādas samazgas un amelojumus.

  6. Līdz šim brīvostai nebija problēmu dabūt kredītu, jo nebija piemērotas sankcijas.Neviena kredītiestāde nedos naudu, ja ir bijusi saistība ar Lembergu. Arī visi 1.pakāpes radi ar uzvārdu Lembergs ir iezīmēti vēl vismaz nākamā paaudzē. Mēs visi par šo antireklāmu maksājam un vispirms jau brīvosta. Būtu Lembergs atbrīvojis pilsētu no savas lielummānijas apsēstās personas pirms dažiem gadiem, visi dzīvotu ilgi un laimīgi.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas