Vilcienu modernizācijas projektā joprojām pastāv riski ES finansējuma saņemšanai

Uzņēmuma Pasažieru vilciens (PV) dīzeļvilcienu modernizācijas projektā joprojām saglabājas riski Eiropas Savienības (ES) finansējuma saņemšanai, apstiprina PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Pēc viņa teiktā intervijā Latvijas Televīzijai, situācija kopš maija nav īpaši mainījusies.

Lubāns uzsvēra, ka PV visus maksājumus un citas savas saistības veicis laikā, tādēļ darbu veikšana termiņā – līdz gada beigām – ir pasūtījuma izpildītāja kompetencē.

PV vadītājs atzina, ka kavēšanās projekta darbu izpildē būšot, taču pastāv cerība, ka tā neapdraudēs ES finansējuma saņemšanu.

Ja vilcieni tiks piegādāti vēlu šī gada beigās vai nākamajā gadā, ES finansējums tiks zaudēts, līdz ar to gaidāma tiesvedība ar pasūtījuma izpildītājiem, jo tieši viņi ir izvēlējušies tādus apakšuzņēmumus, kas, iespējams, neļaus laikā piegādāt modernizētos vilcienus, sacīja Lubāns. Viņš skaidroja, ka no pasūtījuma izpildītājiem tiks prasīti gan iemaksātie avansa līdzekļi, gan zaudējumi. Kopumā šim projektam ir piesaistīti 13 miljoni ES naudas. Lubāns skaidroja – ja vilcieni netiks laikā modernizēti, tiks ietekmēta arī uzņēmuma tikko izstrādātā stratēģija.

Jāpiebilst, ka Pasažieru vilciens trešdien, 22.jūlijā,  prezentējis uzņēmuma atjaunoto darbības stratēģiju 2015.-2020.gadam. Tā vērsta uz uzņēmuma modernizāciju, piedāvāto pakalpojumu kvalitātes pilnveidi un pakāpenisku pārvadāto pasažieru skaita palielināšanu.

Lai gan uzņēmuma veiktā tirgus analīze liecina, ka dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem Latvijā ir potenciāls dažādos reģionos un grupās, aizvadītajos gados pārvadāto pasažieru skaits ir turpinājis nedaudz samazināties. Pārvadājumu tendences un tirgus apstākļi norāda uz nepieciešamību nodrošināt uz klientu vērstu uzņēmuma darbību, norāda uzņēmumā.

Turpmākajos gados uzņēmums izstrādās biļešu atlaižu politiku, tādējādi PV pakalpojumus padarot konkurētspējīgākus. Kopā ar VAS Latvijas Dzelzceļš PV turpinās darbu pie staciju infrastruktūras uzlabošanas un vilcienu kustības ātruma palielināšanas. Tāpat tiks ieviesta iespēja biļeti iegādāties internetā un biļešu automātos.

Kā ziņots, PV maijā informēja Satiksmes ministriju (SM), ka dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās. Turklāt situāciju sarežģī fakts, ka 13 miljoni eiro šajā projektā ir piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums.

Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība DMU vilcieni, kurā iekļauti RVR, AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un AS VRC Zasulauks, nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos, skaidro uzņēmumā. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts iepriekš skaidroja, ka dīzeļvilcienu modernizācija ir aizkavējusies, jo Vācijas kompānija Voith nav laikā piegādājusi pasūtīto produkciju, taču patlaban situācija normalizējas – pirmās piegādes ir veiktas un nav pamata uzskatīt, ka Latvija varētu zaudēt ES līdzfinansējumu šajā projektā. Viņš skaidroja, ka gan PV, gan SM ir informēta par izveidojušos situāciju. Arī Vācijas kompānijas Voith pārstāve apstiprināja, ka tās dēļ kavējušās piegādes AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR), kā dēļ varētu būt kavējusies uzņēmuma Pasažieru vilciens (PV) dīzeļvilcienu modernizācija.

No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā ES līdzfinansējums. Pirmā dīzeļvilcienu sastāvu nodošana modernizācijai bija paredzēta 2014.gada maijā, savukārt 2015.gada novembrī plānota pēdējā sastāva saņemšana.

Modernizāciju bija plānots pabeigt 2015.gada nogalē, kad vajadzētu saņemt pēdējos modernizētos dīzeļvilcienu sastāvus.

Ref: 102.000.102.10381

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas