Visizdevīgāk degvielu ražot no jūraszālēm

Līdz 2020. gadam Eiropas Savienība, visticamāk, vēl nespēs izpildīt mērķus zaļās degvielas jomā. Tam par iemeslu būs esošās auto un degvielu tehnoloģijas, uzskata Statoil ASA nākotnes degvielas nodaļas vadītājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Viņš gan norāda, ka, prognozējot nākotni, ir grūti pateikt, kura no alternatīvo degvielu tehnoloģijām izrādīsies visveiksmīgākā. Vienlaikus samērā droši var pateikt divas lietas: biodegviela iekaros vietu tirgū uz palikšanu, bet cenas fosilajai degvielai nākamo 20 gadu laikā turpinās ievērojami pieaugt, tā intervijā laikrakstam Dienas Bizness sacījis Āboliņš-Āboltiņš.

Izvērtējot biodegvielas cenu, Statoil secinājis, ka vislielākais ekonomiskais pamatojums pašlaik ir no jūraszālēm ražotam bioetanolam, etanolam no cukurniedrēm un graudiem, kā arī no augu eļļām ražotam biodīzelim.

 

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas