Nacionālā apvienība jau tuvākajā koalīcijas Sadarbības padomē lūgs Satiksmes ministrijas skaidrojumu par Rail Baltica projekta novilcināšanu. Saeima ceturtdien, 15. martā pēc Vienotības deputātu priekšlikuma uz mēnesi atlika likumprojekta par Baltijas valstu nolīguma par sadarbību dzelzceļa transporta jomā apstiprināšanu 1. lasījumā.
«Ņemot vērā to, ka šis nav pirmais gadījums, kad Latvija, pretēji Lietuvai un Igaunijai, kuras ļoti aktīvi iestājas par Rail Baltica projekta realizāciju, kļūst par ķēdes vājāko posmu Rail Baltica attīstībā, Nacionālā apvienība, kura ceturtdien Saeimā vienīgā balsoja pret dzelzceļa nolīguma izskatīšanas atlikšanu, pauž bažas par apzinātu projekta novilcināšanu, kas var būt izdevīgi tikai Krievijai un tās interešu lobētājiem,» informē nacionālās apvienības Visu Latvijai!-Tēvzemei un brīvībai/LNNK Saeimas frakcija.
«Ja iepriekš Rail Baltica projekta attīstību centās bremzēt tikai klaji prokremliskais Saskaņas centrs un ar Krievijas biznesa interesēm cieši saistītā Zaļo un zemnieku savienība un LPP/LC, tad šobrīd neskaidrību rada arī ZRP un Vienotības nostāja. Rodas bažas par vispārēju Latvijas ģeopolitiskā kursa maiņu Austrumu virzienā, jo Rail Baltica ir viens no atslēgas elementiem ne tikai Latvijas, bet visas Baltijas ģeopolitiskai piesaistei Eiropai, «atkabinot» to no Krievijas,» norāda NA.
«Rail Baltica projekta realizēšana ir vitāli svarīga ne tikai no Latvijas ekonomiskās attīstības viedokļa (starptautiskās ekspertu kompānijas AECOM veiktā priekšizpēte liecina, ka Rail Baltica sevi atpelnītu, jo ir pietiekams un potenciāli tikai pieaugošs pieprasījums gan pasažieru, gan kravu pārvadājumu sektoros), bet, pirmkārt, jau ģeopolitisku apsvērumu dēļ. Turklāt tam ir pieejams 85% līdzfinansējums no ES programmas lielo infrastruktūras projektu finansēšanai «Savienojot Eiropu» (ko Latvija nevarētu izmantot citiem mērķiem), kuru mēs riskējam pazaudēt, vēl ilgāk novilcinot Rail Baltica projektēšanas uzsākšanu,» uzsver NA Saeimas frakcijā.
Ref: 102.000.102.1257