Tērauda ražošana, izmantojot akmeņogļes, pasaulē rada ap astoņus procentus no kopējiem siltumnīcefekta gāzu izmešiem. Ilgtspējīgas ražošanas metodes meklējumos Zviedrijas uzņēmums Hybrit spējis metālapstrādē tik pieprasīto materiālu izgatavot, izmantojot ūdeņradi, nevis akmeņogles. Piegādāta arī pirmā izejmateriāla krava autoražotājam Volvo, vēsta britu ziņu portāls The Guardian.
Uzņēmums šonedēļ pavēstījis, ka piegādājis Volvo kravas automašīnu ražotnei pasaulē pirmo videi draudzīgā ceļā saražoto nerūsējošā tērauda kravu. Piegādes nolūks ir sākt izmēģinājumus kravas furgonu ražošanā, lai 2026.gadā pārietu uz pilna apjomu komerciālo ražošanu ar ūdeņraža tēraudu.
Lasiet arī: Apstiprina 242,2 miljonu eiro finansējumu Eiropas Zaļās vienošanās mērķu sasniegšanai
Zviedrijā strādājošais autoražotājs Volvo paziņojis, ka 2021.gadā sāks ražot prototipa transportlīdzekļus un to detaļas no šī materiāla.
Uzņēmums Hybrit pieder zviedru tērauda ražotājam SSAB, valsts energokoncernam Vatenfall un ieguves rūpniecībā strādājošajam uzņēmumam LKAB. Paraugoties uz oglekļa dioksīda izmešu avotiem Ziemeļvalstīs, SSAB ir atbildīgs par desmit procentiem no Zviedrijas oglekļa dioksīda izmešu kopapjoma un par septiņiem procentiem no visa Somijā radītā oglekļa dioksīda izmešu apjoma.