Vairāki Zviedrijas lielākie uzņēmumi, tostarp Tele2, Spotify un H&M, sākuši veikt darbinieku masveida testēšanu, lai noskaidrotu, kuriem darbiniekiem jau ir bijis COVID-19, vēsta Zviedrijas ziņu portāls The Local.
Zviedrija ir COVID-19 vissmagāk skartā Skandināvijas valsts. Līdz piektdienai, 8.maijam, Zviedrijā apstiprināti 24 623 inficēšanās un 3 040 nāves gadījumi, rāda Eiropas Slimību kontroles un profilakses centra dati.
Lai arī nav skaidrs, cik lielā mērā persona, kuras organisms jau ir uzveicis jauno koronavīrusu, ir pasargāta no atkārtotas inficēšanās, darbinieku analīžu ņemšanas mērķis ir padarīt tiem vienkāršāku atgriešanos darbā, kad būs droši to darīt.
Attiecīgajiem uzņēmumiem ir kopīgi akcionāri ar asinsanalīžu uzņēmumu Werlabs, kur šobrīd tiek pārbaudīti ap 2 000 Tele2 darbinieki, kuri strādā Stokholmā.
Pagājušajā nedēļā daļu savu darbinieku Zviedrijā uz analīzēm sūtījis mūzikas straumēšanas pakalpojuma uzņēmums Spotify.
Apģērbu mazumtirdzniecības milzim H&M ir iespēja uz COVID-19 analīzēm nosūtīt ap 5 000 darbinieku. Uzņēmuma vadība uzsvērusi, ka darbinieku testēšana ir brīvprātīga un anonīma, turklāt vadībai būšot redzami tikai anonīmi dati par darbinieku skaitu ar pozitīviem vai negatīviem analīžu rezultātiem, vēsta The Local.