Līdz ar piemērotu laika apstākļu iestāšanos, Latvijā uzsākti bojāto asfalta segumu sakārtošanas darbi jeb tā saucamais «bedrīšu remonts». Remontdarbi vienlaicīgi notiks visā valsts teritorijā un tos veiks aptuveni 100 remontbrigādes.
Remontdarbu zonās ir noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi – darbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu. Arī pēc darbu beigām, līdz iestrādātais materiāls iegūst nepieciešamās īpašības drošai satiksmei, remontposmā saglabājas maksimālā ātruma ierobežojums 50 – 70 km/h uz periodu līdz 3 diennaktīm.
Ceļu bedrīšu remonts ir ikgadējs steidzams mērs stipri nolietoto asfaltbetona segumu sakārtošanai pēc ziemas, tādējādi nodrošinot šo ceļu turpmāku lietošanu. Pamattehnoloģija ir bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju, kas ir universāla un īpaši piemērota segumiem ar augstu bojājumu pakāpi, BNN informē Latvijas Valsts ceļi Satiksmes informācijas centra dispečere Inese Fecere.
Līdzīgi kā ziemā, arī vasarā ceļu uzturēšanas darbus veic prioritārā secībā, pamatojoties uz uzturēšanas klasēm A (augstākā), B, C un D (zemākā). Tās ir noteiktas pēc autoceļu sociālekonomiskās nozīmes un transporta plūsmas izvērtēšanas. Tas nozīmē, ka vispirms tiks sakārtoti svarīgāko un noslogotāko maršrutu autoceļi.
Asfaltēto ceļu segumu bojājumi A uzturēšanas klases autoceļos tiks saremontēti līdz 1.jūnijam, līdz 15.jūnijam – B uzturēšanas klases ceļos un līdz 1.jūlijam – C un D uzturēšanas klases ceļos.
Līdzko būs sakārtoti ceļi ar asfalta segumu, tiks līdzināti un atjaunoti arī grantētie ceļi.
Autovadītāji tiek aicināti būt ļoti uzmanīgiem un ievērot īslaicīgos satiksmes ierobežojumus remontdarbu vietās, jo uz ceļa strādā cilvēki. Tāpat Latvijas Ceļi aicina autovadītājus ziņot par bedrēm uz valsts ceļiem pa diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, kā arī twitter.com/LVceli.
Ref:103.000.103.6125