Saistībā ar sestdien, 17.septembrī, aviokompānijas airBaltic lidmašīnas Bombardier Q400 nosēšanos starptautiskajā lidostā Rīga paaugstinātas drošības apstākļos, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ir uzsācis izmeklēšanu, lai noskaidro notikušā tehnisko iemeslu.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis ir pieprasījis iesaistītajām institūcijām sniegt detalizētu informāciju gan par dienestu darbu un rīcību notikuma dienā, gan izmeklēšanas gaitu un rezultātiem, informē Satiksmes ministrija.
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja veiktās pārbaudes mērķis ir noskaidrot situācijas objektīvos iemeslus, lai turpmāk sekmīgai un savlaicīgai novērstu jebkādus šāda veida notikumus aviācijas jomā. Tikai pēc rūpīgas izmeklēšanas varēs secināt, kāds bija iemesls paaugstinātās drošības apstākļiem un lidmašīnas tehniskajam stāvoklim. Minētā pārbaude nav saistīta ar atbildības noteikšanu.
Vienlaikus Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic informējusi Satiksmes ministriju kā kompānijas akcionāru un ministru, ka pārbauda visas lidsabiedrības rīcībā esošās Bombardier lidmašīnas, lai pārliecinātos par to tehnisko stāvokli un nodrošinātu turpmāko lidojumu drošību.
Kā zināms, priekšējās šasijas tehnisku problēmu dēļ airBaltic reiss BT641 ar lidmašīnu Bombardier Q400 NextGen no Rīgas uz Cīrihi (izlidošana plkst. 08:04 pēc vietējā laika) atgriezās lidostā un veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos plkst. 10:26 pēc vietējā laika.
Pēc sākotnējās informācijas lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Neviens no pasažieriem netika ievainots, un uzreiz pēc nosēšanās visi tika nogādāti uz lidostas termināli.
Gaisa kuģa kapteinis kopumā ir nolidojis 3 880 stundas, no tām 2 380 stundas tieši ar Bombardier Q400Next Gen, savukārt otrais pilots kopumā nolidojis 10 500 stundas, no tām 2 700 – ar Q400 lidaparātu.
Lidmašīna, kas bija iesaistīta incidentā, Bombardier Q400NextGen, YL-BAI, sērijas numurs 4302, pievienojās airBaltic flotei 2010. gada decembrī. Kopumā lidaparāts ir īstenojis 11 730 nosēšanās. Pēdējā lielā tehniskā apskate (zināma kā C-check) gaisa kuģim tika veikta 2015.gada 8.maijā.
Ref: 102.000.102.13538