Galvenā problēma, kas skar igauņu tirgotājus, ir pārliekā pieticība un atturība, uzskata Igaunijas Jūras institūta lektors Marets Saats, piebilstot, ka bieži vien nevis klients, bet gan pārdevējs ir, tā saucamais, «karalis».
Viņš teic: «Kad runa ir par tirgotājiem Igaunijā, bieži vien rodas sajūta, ka pircējs velta lielākus pūliņus tirdzniecības procesā nekā pārdevējs.»
Lai gan daudzās dzīves situācijas pieticību var uzskatīt par tikumu un igauņi var pamatoti lepoties ar to, tomēr pārdošanas jomā šai rakstura īpašības ir vairākas negatīvās puses. «Igauņiem vajadzētu saprast, ka, ja viņi vēlas kaut ko pārdot un nopelnīt, viņiem jāiemācās veids, kā to izdarīt,» tā portālam bbn.ee vēsta Saats.
Runājot par to, kāpēc igauņi nav veiksmīgi klientu apkalpošanas sfērā, Saats norāda, ka bieži vien kompānijas īpašnieki neuztver darbiniekus kā savus partnerus.
«Darbiniekiem, kas ir uzņēmuma seja, reti uzņēmumā izstrādājas piederības sajūta un tie nejūtas kā kompānijas vērtīgākais ieguldījums. Tas savukārt rada grūtības izveidot labu sadarbību ar klientiem,» uzskata Saats.
Diez ko var teikt par latviešiem. Nedomāju, ka mēs esam mazāk pieticīgi.