Rimi: nodokļu kāpums kavē strauju augšupeju

Šogad visdrīzāk ekonomikā būs vērojama lēna un pakāpeniska tirgus izaugsme, nevis strauja augšupeja, ko kavē nodokļu kāpums, kas atsaucas arī uz iedzīvotāju pirktspēju, prognozē tirdzniecības uzņēmumā Rimi.

Pērnā gada laikā mazumtirdzniecības nozarē Latvijā bija vērojama stabilizācija, savukārt gada nogalē, pat neliela izaugsme. Kopumā var teikt, ka 2010. gads uzņēmumam bijis veiksmīgs, ir atvērti jauni veikali un uzlaboti esošie, biznesa ziņu portālam BNN norāda Rimi Latvia sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere.

Vērtējot nozari 2010. gadā kopumā, jāteic, esam iztikuši bez krasām pārmaiņām – neviens tīkls nav pametis tirgu vai apvienojies. Ik pa laikam pērn izskanēja dažādas likumdošanas izmaiņu iniciatīvas, kas nav tikušas apstiprinātas, piemēram, iecere aizliegt tirgot alkoholu 1. septembrī. Lai veicinātu pārtikas mazumtirdzniecības kā nozares attīstību, uzņēmumi Elvi, Iki, Rimi, Sky un Maxima apvienojās Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijā (LPTA), norāda Rimi Latvia pārstāve, piebilstot, ka ekonomiskā situācija valstī visu gadu uzturēja aktīvu sabiedrības interesi par cenu izmaiņām, kā arī diskusiju par pārtikas ar beigušos derīguma termiņu likteni.

D. Valnere atzīst, ka gan 2009., gan 2010. gadā ļoti būtiska bijusi uzņēmuma izmaksu kontrole, vienlaikus nedarot to uz pakalpojumu kvalitātes rēķina. Aktīvi tika strādāts pie izmaksu pārskatīšanas un optimizēšanas dažādās uzņēmuma darbības jomās, piemēram, veikalu zudumu samazināšanas programmas, organizējot speciālas apmācības veikalu vadības komandām par zudumu kontroli, kā arī pievēršot uzmanību jauno darbinieku kompetenču un prasmju paaugstināšanai un veidojot izsmeļošus informatīvos materiālus par darbu ar konkrētām preču grupām un klientu apkalpošanas mācības.

Salīdzinot ar 2009. gadu, 2010. gadā darbinieku skaits uzņēmumā pieauga, jo tika atvērti septiņi jauni veikali. Šobrīd uzņēmumā strādā vairāk nekā 4 600 darbinieku, taču labus darbiniekus atrast ir kļuvis grūtāk. Pieteikumu uz brīvajām vakancēm ir daudz, taču tādu, kas atbilst prasībām, ir krietni mazāk. Īpaši tas attiecināms uz kvalificētākajiem darbiniekiem, piemēram, pavāriem, maizniekiem un tehnologiem. Salīdzinoši vieglāk ir atrast darbiniekus asistentu pozīcijām, atzīst Rimi Latvia pārstāve, uzsverot, ka uzņēmums arī atbalsta darbinieku izaugsmes jeb karjeras veidošanas iespējas uzņēmuma iekšienē – daudzi pašreizējie veikalu vadītāji sākuši karjeru uzņēmumā, strādājot par kasieriem.

Vaicāta par nozīmīgākajiem notikumiem uzņēmumā pērnajā gadā, D. Valnere uzsver septiņu jaunu Rimi Latvia veikalu atklāšanu un vēl trīs veikalu pārveidošanu par hipermārketiem vai atbilstoši jaunajai Rimi lielveikalu koncepcijai.

Baltijas valstīs darbojas 236 Rimi Baltic veikali. Latvijā uzņēmumam ir visplašākais veikalu tīkls – 108 veikali (32 Rimi lielveikali, 15 Rimi hipermārketi un 61 zemo cenu veikals Supernetto). Savukārt Rimi Lietuva pašlaik ir pārstāvēts ar 46 veikaliem, bet Rimi Eesti Food – ar 82 veikaliem. Kopējās patēriņa un ekonomiskās situācijas attīstības tendences ir līdzīgas Baltijas valstīs, protams, likumdošana un mentalitāte iezīmē zināmas atšķirības. Igaunija, ar 2011. gada 1. janvāri ieviešot eiro, pastiprina atšķirīgo Baltijas valstu starpā, atzīst D. Valnere.

Atklājot uzņēmuma plānus tuvākajiem gadiem, viņa norāda, ka uzņēmumam attiecībā uz attīstības plāniem ir ilgtermiņa mērķi. Mēs turpināsim attīstīt jaunus projektus un strādāsim gan pie jaunu Rimi, gan Supernetto veikalu izveides. Kā pirmais 2011. gada martā durvis vērs jauns Rimi tirdzniecības centrs Imantā, kurā būs arī viens no Latvijā lielākajiem Rimi hipermārketiem. Šis ir lielākais uzņēmuma investīciju projekts (20 miljonu eiro apmērā) pēdējo piecu gadu laikā. Lielu uzmanību plānots veltīt arī darbinieku motivēšanai, ņemot vērā faktu, ka pēdējā laikā ir palielinājusies mazumtirdzniecībā strādājošo darbinieku mainība.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas