Dzelzceļu kravas pieaug, taču Latvijai jāturpina nodrošināt efektīvu ceļu kravai

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajā pusgadā Latvijā palielinājies par 1,2% salīdzinājumā ar 2016.gada attiecīgo periodu un bija 24,367 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Tostarp starptautisko pārvadājumu apmērs veidoja 23,78 miljonus tonnu, kas arī ir pieaugums par 1,2% salīdzinājumā ar 2016.gada pirmajiem sešiem mēnešiem, bet iekšzemes pārvadājumu apmērs samazinājies par 1,5% – līdz 587 500 tonnu.

Apkopotā informācija liecina, ka no starptautiskajiem dzelzceļa kravu pārvadājumiem tranzīta kravu apmērs bija 22,043 miljoni tonnu, kas ir pieaugums par 6,5% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, importa kravu apmērs bija 1,547 miljoni tonnu, kas ir par 26,2% mazāk, bet eksporta kravas – 189 900 tonnu, kas ir kritums 3,7 reizes.

Vienlaikus dzelzceļa tranzīta kravu apmērs caur ostām 2017.gada pirmajos sešos mēnešos bija 20,34 miljoni tonnu, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet sauszemes tranzīts caur Latvijas teritoriju – 1,702 miljoni tonnu, kas ir pieaugums 2,3 reizes.

Pērn pirmajā pusgadā Latvijā pa dzelzceļu pārvadāja 24,087 miljonus tonnu kravu.

Vienlaikus jāatzīmē, ka par spīti kravu pieaugumam, BNN iepriekš jau atspoguļojis Baltijas asociācija –Transports un Loģistika (BATL) prezidentes Ingas Antānes komentārus: «Eiropai ir ļoti lieli plāni attiecībā uz ostu attīstību – līdz 2030.gadam kravu apjomus plānots palielināt pusotru reizi, radot papildu 160 tūkstošus darba vietu. Mums steidzami jārīkojas, lai tranzīta jomā neatkristu otrā ātruma valstu grupā.»

Tāpat Antāne norādījusi, ka jau Ķīnas samita 16+1 ietvaros, kas norisinājās Rīgā, atzīmēja, ka atvest vilcienu no 11 000 km attāluma, parādīt un tad atdzīt atpakaļ uz Baltkrieviju, nav jēgas. «Jādomā par atpakaļkravām. Un tādas ir – mums ir ļoti turīgi kaimiņi, kas ražo preces ar augstu pievienoto vērtību.»

Visbeidzot viņa pārliecināta, ka darbs nesīs augļus, ja vienotajā piedāvājumā Latvija spēs investoriem, kravu īpašniekiem un pārvadātājiem nodrošināt labu, ekonomiski pamatotu, efektīvu, drošu, saprotamu ceļu kravai.

Ref: 225.000.103.1255

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas