KNAB skaidri neatklāj, vai pārbaudīs aizdomas par ZZS politiķa iesaisti Latvijas valsts ceļu iepirkumos

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) skaidri neatklāj, vai pārbaudīs medijos izskanējušās aizdomas par Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) politiķa, bijušā Kandavas domes priekšsēdētāja Rolanda Bāreņa iesaisti un iespējami koruptīvu darbību VAS Latvijas valsts ceļi (LVC) rīkotos iepirkumos.

Birojs savas kompetences ietvaros analizē un vērtē informāciju, tostarp arī publiski pieejamo par iespējamiem valsts amatpersonu veiktiem noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie ir saistīti ar korupciju, kā arī valsts amatpersonām noteikto ierobežojumu un aizliegumu ievērošanu, teic KNAB preses pārstāve Laura Dūša.

Ziņas par biroja rīcībā esošo informāciju un tās pārbaudēm sniedzamas gadījumos, kad to izpaušana netraucē un nekavē pārbaudes veikšanu un plānoto pasākumu īstenošanu, tāpēc šobrīd KNAB nav publiskojamas informācijas, norādīja biroja pārstāve.

Kā ziņots, TV3 raidījums Nekā personīga pagājušā svētdienā vēstīja, ka SIA Kemek Engineering kopš 2005.gada uzvarējis LVC konkursos par satiksmes uzskaites punktu ierīkošanu. Raidījums norādīja, ka darbības joma ir ļoti specifiska un konkurentu uzņēmumam nebija, taču situācijā mainījās 2016.gadā, kad LVC izsludināja konkursu punkta aprīkošanai uz Tīnūžu šosejas.

Kemek Engineering valdes priekšsēdētājs Elmārs Pētersons raidījuma stāstīja, ka uzņēmums bija vienīgais, kas iesniedza piedāvājumu Tīnūžu šosejas konkursā, taču saņēmis no LVC atteikumu atzīt to par uzvarētāju, jo konkursa nolikums esot liedzis konkursā piedalīties citām kompānijām.

Tad uzņēmumā Kemek Engineering vērsies ZZS politiķis, bijušais Kandavas domes priekšsēdētājs, maksātnespējas procesu kā privātpersona sākušais Bārenis, kurš bija kļuvis par konkurējošās firmas SIA Reck konsultantu. Viņš esot izteicis pārliecību, ka bez Reck virsvadības Kemek Engineering valsts pasūtījumos neveikšoties.

«Viņš [Bārenis] gribēja uzzināt sīkāk, ar ko mēs nodarbojamies, informēja, ka tas, ar ko mēs nodarbojamies, interesēja viņu, un lika saprast, ka, lai cik ilgi mēs piedalītos konkursā, konkursi tiks noraidīti un konkursā uzvarēs tikai Reck,» raidījumam stāstīja Pētersons.

Kemek Engineering sadarbībai piekritis un Reck par pamatu savam konkursa pieteikumam ņēmis Kemek Engineering 38 000 eiro vērto piedāvājumu, palielinot to par 3 000 eiro un konkursu par Tīnūžu punkta aprīkojumu uzvarot.

«Reck uzvarēja šajā konkursā, kaut gan arī bija vienīgais pretendents, un uzvarēja par cenu, kas bija lielāka par to cenu, ko mēs piedāvājām,» norāda Pētersons.

Bārenis raidījumam nav vēlējies komentēt savu iesaisti iepirkumos un saistību ar Reck, bet Reck pārstāve Iveta Dzērve atzinusi, ka viņš ir Reck projektu vadītājs. Uzņēmumā atzina, ka Bārenis runājis ar konkurentiem no Kemek Engeneering, taču neesot apgalvojis, kas konkursā uzvarēs.

Jau ziņots, ka arī iepirkumā par vienotu valsts autoceļu elektrificētā aprīkojuma pārvaldības sistēmas izveidi uzvarēja Reck, kura piedāvātā līgumcena bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) trīs gadu laikā bija 8 529 380 eiro, bet summa ar PVN ir 10 320 549 eiro.

LVC informācija liecina, ka sākotnēji plānotā iepirkuma summa tika lēsta 3 351 000 eiro apmērā, bet iepirkuma rezultātā saņemtais piedāvājums pārsniedz šo summu par 5 179 000 eiro.

Otrs pretendents PS Fima Group, kas bija iesniedzis piedāvājumu par 3 380 700 eiro, tika izslēgts no vērtēšanas, jo neesot atbildis nolikumā definētajām kvalifikācijas prasībām. Gan PS Fima Group, gan tā apakšuzņēmējs Kemek Engineering pārsūdzēja iepirkuma komisijas lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā, kas vēl lems par sūdzību.

Ref:224.000.103.3393

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas