Degvielas kari patērētājiem esot izdevīgi tikai īstermiņā

Degvielas tirgotāju kari patērētājiem ir izdevīgi tikai īstermiņā, intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Kā ziņots, Igaunijā Neste sākusi cenu karu, samazinot degvielas cenu automātiskās uzpildes degvielas stacijās zem vairumtirdzniecības cenas. Neste Igaunijas struktūrvienības vadītājs Ivars Kohvs norādījis, ka kompānija ir gatava ilgstošam cenu karam. Plānots palielināt starpību starp Neste automātiskajās uzpildes degvielas stacijās pieejamās degvielas cenu un citu degvielas tirgotāju cenām.

Latvijā par iespējamo cenu karu degvielas tirgotāji nerunā.

Kā skaidroja Stirāns, situāciju, kad degvielas mazumtirdzniecības cena tiek pazemināta zem vairumtirdzniecības jeb iepirkuma cenām, vieglāk var izturēt lielie degvielas tirgotāji, kuriem ir lielo mātesuzņēmumu atbalsts. Mazajiem degvielas tirgotājiem tas rada problēmas un viņi var aiziet no tirgus, tādējādi pasliktinot konkurences situāciju.

«Ļoti ceru, ka nē,» sacīja LDTA vadītājs, atbildot uz jautājumu, vai arī Latvijā gaidāmi degvielas tirgotāju cenu kari.

Stirāns atturējās prognozēt degvielas cenu attīstību tuvākajā laikā, uzsverot, ka to nosaka tendences biržā. Lai arī daudzi atzīst, ka naftas produktu cenas ir pārvērtētas, tirgu ietekmē notikumi Ziemeļāfrikā, kā arī tas, ka spekulanti no akciju tirgiem pārmetušies uz resursu tirgiem.

LDTA valdes priekšsēdētājs atzina, ka saistībā ar cenu kāpumu ir krities benzīna patēriņš, savukārt dīzeļdegvielas, kuru vairāk izmanto komerciālā darbībā, pārdošanas apjomi būtiski nav mainījušies.

Stirāns arī norādīja, ka cilvēki parasti pamana degvielas cenu kāpumu, bet kritumam nepievērš uzmanību. Tikmēr šonedēļ, sekojot tendencēm pasaules biržās, arī Latvijā par 0,5 santīmiem samazinājās degvielas mazumtirdzniecības cena.

Kopš pagājušā gada jūnija naftas produktu cenas biržā pieaugušas par vairāk nekā 60%, bet degvielas cenas uzpildes stacijās – par 19%, lai arī no ekonomiskā viedokļa šim pieaugumam bija jābūt 30%. Starpība starp vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības cenām nepārtraukti samazinās, savukārt izmaksas, lai uzturētu degvielas uzpildes stacijas, ievērotu vides prasības utt., pieaug. Šīs papildu izmaksas uz savas peļņas rēķina sedz degvielas tirgotāji.

Kā ziņots, aprīļa sākumā Stirāns pārņēma LDTA vadītāja amatu no Ulda Saknes.

LDTA ir 1998.gadā dibināta sabiedriska organizācija, kas Latvijā apvieno juridiskas un fiziskas personas nolūkā veicināt degvielas un citu naftas produktu tirdzniecības attīstību.

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas