Negribu solīt ceļu salabošanu jau rīt pusdienlaikā, taču šogad paredzētie līdzekļi mums ļauj pavirzīties uz priekšu ceļu sakārtošanā, paziņojumā presei vēsta satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Vienlaikus ministrs norāda, lai to paveiktu, ir vajadzīgi precīzi darba grafiki un detalizēta informācija par kritiskākajiem posmiem.
«Nav noslēpums, ka valsts parāds autoceļu atjaunošanai ir ap 4 miljardiem latu, kas liecina par iepriekšējos gados piekopto attieksmi pret šo nozari un neizdarītajiem darbiem ceļu uzturēšanā un atjaunošanā. Ļoti sliktā stāvoklī atrodas 25% Latvijas ceļu, bet vēl ceturtdaļas stāvoklis atzīstams kā slikts, tāpēc ir saprotama sabiedrības vēlme saprast procesus ceļu būves nozarē, izprast, kas tiks izdarīts par nozarei paredzētajiem 270 miljoniem latu,» tā Augulis.
Šobrīd satiksmes ministrs uzdevis ministrijas pārziņā esošajam uzņēmumam Latvijas Valsts ceļi iepazīstināt ministru ar izvērstu darba plānu, norādot visus tajā ietvertos objektus, plānoto darbu apjomu un situāciju kopumā uz visiem valsts autoceļiem.
Viņš piebildis, ka ir ļoti svarīgi efektīvi izlietot piešķirto finansējumu autoceļu remontam, neatkarīgi no to piederības, sadarbojoties ar novadu un pilsētu domēm.
«Man šķiet, ka cilvēkiem ir pilnīgi vienalga, kam pieder ceļš – valstij vai pašvaldībai -, galvenais, ka tas ir labā stāvoklī. Tāpēc mūsu sagatavotajam redzējumam jābūt kompleksam – ietverot gan valsts nozīmes, gan reģionālos, gan pašvaldību autoceļus,» tā Augulis.
Ministrs atzīst, ka ceļu remontam būs jāmeklē ne tikai papildus nauda, bet arī jauni risinājumi, kā pareizāk piešķirto finansējumu ieguldīt. «Nedrīkst būt tā, ka mūsu iestāžu vadītāji problēmas risina ar vienkāršāko paņēmienu – iedodiet man naudu un es visu izdarīšu,» uzsver satiksmes ministrs, «tāpēc es sagaidu no LVC vadītājiem tieši šādu attieksmi: idejas, risinājumu varianti, iespējas iegūt papildus jaudas un finanses.»