Talgo pārsūdzēs Pasažieru vilciena lēmumu pirkt vilcienus no Škoda Vagonka

Talgo izskatījis un izsvēris visus iespējamos variantus un tagad vērsīsies attiecīgajās iestādēs, apstrīdot piektdien, 15.februārī, izziņoto vērtēšanas rezultātu, Talgo pavēstījis pēc februāra vidū izskanējušā Pasažieru vilciena lēmuma, ka tas slēgs līgumu ar čehu Škoda Vagonka par 32 jaunu elektrovilcienu iegādi.

«Iepirkums bija noslēdzies jau pagājušā gada novembrī, un Talgo tajā uzvarēja ar labāko vilcienu iegādes cenu, labāko tehnoloģiju un labāko enerģijas patēriņa piedāvājumu,» norāda spāņu uzņēmums un atzīmē, ka viņu piedāvātā cena ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā Škoda Vagonka piedāvātā. Talgo grib vilcienus nodrošināt par 225 miljoniem eiro, kamēr Škoda Vagonka to darītu par 241,888 miljoniem eiro.

Talgo sola par tālāko uzņēmuma rīcību ziņot tuvākajā laikā.

Jau vēstīts, ka Pasažieru vilciens devis priekšroku Škoda Vagonka, skaidrojot, ka čehu uzņēmuma ražoto vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā bija mazākas.

Iepriekš Pasažieru vilciens par uzvarētāju atzina Talgo, taču IUB aizliedza slēgt līgumu.

Jau vēstīts, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un Škoda Vagonka. Pasažieru vilciens par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Talgo, kura piedāvātā līgumcena bija 225 303 262 eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – Škoda Vagonka un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

IUB aizliedza Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar Talgo par elektrovilcienu piegādi. IUB lēmums paredzēja aizliegt Pasažieru vilcienam slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.

Pasažieru vilcienam tika uzdots novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču Stadler ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem unStadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza Hyundai, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma, un Pasažieru vilciens līgumu nenoslēdza.

Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas