Satiksmei bīstamo bedru remontu uz asfalta seguma autoceļiem VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) šogad veicis 9 764 kvadrātmetru apjomā. Grants ceļu caurbraucamības uzlabošanai, greiderēšana veikta 5 056 km garumā, kā arī iesēdumu un bedru remontdarbi veikti vairāk nekā 4 241 kubikmetru apjomā, ziņo LAU.
Satiksmei bīstamās bedres uz melnā seguma autoceļiem tiek labotas ziemas sezonā ar aukstā asfalta tehnoloģiju. Remontdarbi uz A uzturēšanas klases autoceļiem tiek veikti 24 h laikā no brīža, kad bedre ir konstatēta, B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā. Par satiksmei bīstamām, jeb avārijas tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetriem (~32 cm x 32 cm) un tās ir dziļākas par pieciem centimetriem.
LAU skaidro, ka lietus nokrišņu un sniega kušanas rezultātā daudzviet grants autoceļi pārmitrinās, tie zaudē nestspēju, kā rezultātā veidojas bedres un iesēdumi. Iestājoties šķīdonim, LAU galvenais uzdevums ir nodrošināt valsts grants autoceļu caurbraucamību. Šķīdoņa laikā ceļu lietotājiem jārēķinās, ka uz grants autoceļiem arī pēc nesen veiktiem ikdienas uzturēšanas darbiem braukšanas apstākļi var būt apgrūtināti.
Greiderēšanas darbi uz grants autoceļiem ir iespējami pie optimāla mitruma, kad grants segums ir apžuvis. LAU apseko valsts autoceļus un tiklīdz tiek konstatēts, ka autoceļa tehniskais stāvoklis un mitrums ir atbilstošs, lai autoceļš netiktu bojāts ar remontdarbos nepieciešamo tehniku, tiek uzsākti greiderēšanas darbi.