Pēc akcīzes nodokļa samazinājuma Igaunijā stipro alkoholisko dzērienu tirdzniecība pieaugusi par 20%

Jau pirmajās divās nedēļās pēc akcīzes nodokļa samazināšanas Igaunijā stipro alkoholisko dzērienu pārdošana lielākajos tirdzniecības tīklos pieaugusi apmēram par 20%.

Veikalu tīklā Coop stipro alkoholisko dzērienu pārdošana palielinājusies par 20%, Rimi – par ceturto daļu, Prisma – par 10-15%, savukārt Maxima pagaidām vēl nav apkopojusi datus par pārdošanas apmēra izmaiņām kopš mēneša sākuma, otrdien, 23.jūlijā, vēstīja laikraksts Eesti Päevaleht.

Vieglo alkoholisko dzērienu pārdošanas apmērs pagaidām Igaunijā saglabājies pagājušā gada līmenī, bet Coop un Rimi to skaidroja ar karsto 2018.gada vasaru, kad ierasti cilvēki vairāk pērk alu, sidru un citus vieglos alkoholiskos dzērienus.

Jau vēstīts, ka no 1.jūlija Igaunijā akcīzes nodokli alkoholam samazināja par 25%, lai mazinātu akcīzes likmes atšķirības starp Igauniju un Latviju un tādējādi ierobežotu pārrobežu tirdzniecību.

Pēc akcīzes nodokļa samazinājuma Prisma veikalos cena kritās vairāk nekā 300 stipro un vieglo alkoholisko dzērienu nosaukumiem, Coop cenu samazināja 800 dzērienu nosaukumiem, bet Maxima – 50.

Kopš 2011.gada akcīzes nodoklis alkoholam Igaunijā tika paaugstināts ik gadu. 2011.-2014.gadā likme pieauga par 5% gadā, bet 2015.-2016.gadā – par 15%, savukārt 2017.-2018.gadā – par 10%. Pēc samazinājuma jūlijā akcīzes nodokļa likme alkoholam ir zemāka nekā 2016.gadā.

Reaģējot uz Igaunijas lēmumu no 1.jūlija par 25% samazināt akcīzes nodokli daļai alkoholisko dzērienu – alum, sidram un stiprajiem dzērieniem – Saeima nolēmusi par 15% samazināt akcīzes nodokļa likmi stiprajam alkoholam. Grozījumi būs spēkā no šī gada 1.augusta līdz 2020.gada 29.februārim.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas