Igaunija neņems kredītus Rail Baltica būvniecībai, paziņo ministrija

Projekta vizualizācijas datorgrafika no Edzl.lv

Rail Baltica būvniecībai Igaunijā nebūs nepieciešami valsts aizņēmumi, kaut arī dzelzceļa līnijai valstī būs divas jaunas pasažieru un kravas stacijas, pavēstījusi Igaunijas Finanšu ministrija.

Igaunijas raidorganizācijai ERR šonedēļ Finanšu ministrijas pārstāvis skaidrojis situāciju ar vērienīgā projekta būvdarbu finansējumu, lai Baltijas dzelzceļa Igaunijas daļa tiktu īstenota turpmākajos gados, kā iecerēts.

«Kopumā ir ieplānoti 410,7 miljoni eiro, ar ko papildināt valsts budžetu un valsts budžeta stratēģiju no 2019. līdz 2023.gadam, lai segtu Rail Baltica būvdarbu izmaksas. [Tas ir] ārējais atbalsts 316,3 miljonu apmērā un līdzfinansējums no Igaunijas valsts 94,4 miljonu apmērā,» norādījis Igaunijas Finanšu ministrijas pārstāvis.

«(..) Lai segtu Igaunijas valsts līdzfinansējumu, nav nodoma izmantot aizņēmumus.»

Rail Baltica ir ilgi plānots četru sliežu dzelzceļš Eiropas standarta sliežu platumā, kas ir 1 435 mm.

Pa to paredzēts braukt elektrovilcieniem, lai pārvadātu pasažierus un kravas 870 kilometrus gadā maršrutā no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai.

Igaunijā projektā ietilpst jaunas pasažieru un kravas dzelzceļa stacijas būvniecība ne tikai galvaspilsētā Tallinā, bet arī dienvidrietumu kūrortpilsētā Pērnavā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas