BATL: Matīsam jādomā ne tikai par Rīgas, bet arī Ventspils un Liepājas ostām

Anrijs Matīss

Nav pieļaujama situācija, ka tranzīta un loģistikas, tajā skaitā ostu, politika tiek veidota tikai atsevišķu komersantu interesēs, ignorējot valdības izvirzītos mērķus un Latvijas tautsaimniecības kopīgās intereses, atklātā vēstulē satiksmes ministram Anrijam Matīsam norāda biedrība Baltijas asociācija – Transports un Loģistika (BATL).

Biedrība aicina satiksmes ministru nekavējoties, atbilstoši valdības deklarācijā noteiktajam, konceptuāli pievērsties Latvijas lielāko ostu attīstības, tajā skaitā darbības efektivitātes uzlabošanas jautājumiem.

Portāls db.lv iepriekš vēstīja, ka 10.decembrī Minskā parakstīts Latvijas un Baltkrievijas saprašanās memorands transporta un tranzīta kravu jomā. Sarunā ar portālu satiksmes ministrs norādījis, ka tas ir «[..] labs piemērs tam, ka Latvija ir sagatavojusi šādu piedāvājumu, kur iesaistīts dzelzceļš un Rīgas osta un kur ir runa par dzelzceļa kapacitāti, tarifiem un dažādu pretimnākšanu, lai kravas izvēlētos Latviju, nevis kaimiņvalstu ostas». Tāpat rakstā minēts, ka: «Minētā vienošanās ir bāze arī tam, lai nākotnē varētu izveidot jaunu termināli un loģistikas centru.»

Nenoliedzami saprašanās memoranda parakstīšana ir būtisks solis tranzīta koridora Latvija – Baltkrievija attīstībā, taču vienlaicīgi, atsaucoties uz rakstā minēto informāciju, BATL pauž neizpratni par plānoto sadarbību tikai Rīgas ostas virzienā. Tāpat BATL biedriem nav saprotami un šķiet klaji diskriminējoši rakstā minētie izteikumi, ka Latvijai ir svarīgi, lai kravu apjomi palielinās Rīgā, nevis Klaipēdā vai Tallinā. Šajā gadījumā Ventspils ostas uzņēmējiem rodas pamatots jautājums, vai Latvijai nav svarīgi, ka kravu apjomi palielinās arī Ventspils ostā un vai šādus izteikumus atbalsta arī satiksmes ministrs.

«Valdības deklarācijas 74.punkts paredz attīstīt Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas kā konkurētspējīgus un savstarpēji papildinošus loģistikas centrus un neatņemamu Eiropas un Āzijas tranzītceļu sastāvdaļu, tajā̄ skaitā Eiropas Savienības Transeiropas transporta tiklā ietvaros. Līdz ar ko BATL ieskatā jebkurai Satiksmes ministrijas kā atbildīgās ministrijas politikai, rīcībai un plānotiem pasākumiem ir jābūt maksimāli vērstiem uz visu triju Latvijas lielāko ostu kopīgu attīstību, to resursu un kapacitātes stratēģisku izmantošanu Latvijas ostu starptautiskās konkurētspējas veicināšanai,» vēstulē, ko parakstījuši biedrības valdes priekšsēdētājs Edgars Ciniņš un prezidente Inga Antāne, norāda BATL.

«Papildu kravas Latvijas ostām ir ļoti nozīmīgas, it īpaši ņemot vērā šā brīža Eiropas Savienības un Krievijas savstarpējās attiecības, uz ko norādīts arī rakstā. Šajā sakarā BATL uzsver, ka par papildu kravām būtu jādomā ne tikai Rīgas, bet arī Ventspils un Liepājas ostu virzienā. BATL ieskatā nav pieļaujama situācija, ka tranzīta un loģistikas, tajā skaitā ostu, politika tiek veidota tikai atsevišķu komersantu interesēs, ignorējot valsts (valdības) izvirzītos mērķus un Latvijas tautsaimniecības kopīgās intereses,» uzsvērts satiksmes ministram adresētajā vēstulē.

BATL atgādina, ka no 2015.gada 1.janvāra Latvija būs Eiropas Savienības prezidējošā valsts un tas nozīmē, ka Latvijas ostas un tranzīts caur Latviju būs visas Eiropas Savienības jautājums. Par to liecina arī Satiksmes ministrijas valsts sekretāra Kaspara Ozoliņa izteikumi Krievijas transporta ministram Maksimam Sokolovam Krievijas transporta nedēļas ietvaros. Sarunā valsts sekretārs uzsvēra, ka īpaša nozīme tiks pievērsta tranzītu koridoru attīstībai, intensificējot transporta plūsmas starp Eiropas Savienību, Krieviju, NVS valstīm, Ķīnu, Āzijas valstīm un Vidējo Austrumu valstīm. «Latvijai piemīt lielisks potenciāls būt «tiltam» starp Austrumu un uz Eiropu valstīm, īpaši Ziemeļeiropu, nodrošinot eksportētājiem gan transporta, gan loģistikas pakalpojumus, kā arī sniedzot atbalstu ES tirgus apgūšanā,» iepriekš uzsvēra valsts sekretārs Ozoliņš.

Ņemot vērā šajā vēstulē minēto, BATL aicina satiksmes ministru Matīsu nekavējoties, atbilstoši valdības deklarācijā noteiktajam, konceptuāli pievērsties Latvijas lielāko ostu attīstības, tajā skaitā darbības efektivitātes uzlabošanas jautājumiem.

Biedrība Baltijas asociācija – Transports un Loģistika (BATL) pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus Latvijas tranzīta uzņēmumus. BATL biedru vidū ir tādi uzņēmumi kā AS Ventbunkers, AS Ventspils tirdzniecības osta, AS Kālija parks, AS Baltijas ekspresis, AS Latvijas Naftas Tranzīts un citi Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei nozīmīgi uzņēmumi.

Ref: 102.000.102.8889

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas