De facto: Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas būvniecība sadārdzinājusies divkārtīgi

Par vairāk nekā 100% jeb 230 miljoniem sadārdzinājusies vēl nesāktā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas būvniecība, noskaidrojis Latvijas Televīzijas raidījums De facto.

Pirms diviem gadiem Centrālās dzelzceļa stacijas un tilta pār Daugavu būvniecību plānoja 200 miljonu eiro apmērā, tomēr šovasar parakstītais līgums ir 430 miljonu vērtībā.

Sākotnējais iepirkums noritējis, kā paredzēts, bet izmaiņas notikušas vēlāk, noskaidrojis De facto.

Toreizējās amatpersonas nevar paskaidrot, kāpēc projekts sadārdzinājies. Bijušais Eiropas Dzelzceļa līnijas vadītājs Andris Linužs apgalvoja, ka sākotnējā iepirkumā nav bijusi iekļauta tilta būvniecība, bet iepirkumu komisijas vadītājs minēja, ka stacijas būvniecība bijusi ieplānota daudz maznozīmīgāka nekā šobrīd.

Tomēr De facto noskaidrojis, ka sadārdzinājuma iemesls ir riska pārcelšana uz būvniekiem Besix Rere Group, kas licis tiem palielināt gala cenu, lai nodrošinātos pret zaudējumiem.

Avoti De facto pauduši, ka par lēmumiem, kas noveda pie sadārdzinājuma, atbildīgs Linužs, kurš Eiropas Dzelzceļa līniju vadītāja amatu pameta pavasarī. Viņš pats gan uzskata, ka ieviesis inovāciju un laikus nodrošinājies, lai par iespējamo sadārdzinājumu tiktu maksāts no Eiropas Savienības fondu naudas.

De facto agrāk Linužu turējis aizdomās par iespējamu dokumentu viltošanu, tomēr toreizējais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) Linužu aizstāvēja. Arī tagad viņš nesaskata amatpersonas vainu.

«Tomēr par sadārdzinājumu vienmēr kāds maksā. Šoreiz tie ir gan Latvijas, gan Eiropas Savienības nodokļu maksātāji. Lielāko daļu plānots segt no Eiropas fondu naudas. Taču apmēram 65 miljonus eiro dzelzceļa stacijas būvniecībai būs jāatrod valsts budžetā,» secina De facto.

Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris noliedz, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs vai Konkurences padome būtu pieprasījuši informāciju par šo iepirkumu. Arī beļģu uzņēmēji Besix nepauž satraukumu par Rere Group iespējamo iesaisti būvnieku karteļa lietā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas