Pāreja no televīzijas programmu zemes apraides analogajā formātā uz apraidi ciparu formātā radīja nozīmīgas korekcijas kabeļtelevīzijas tirgū, vecinot potenciālo klientu pieaugumu, sacījusi Izzi valdes priekšsēdētāja Evija Jugno.
Daudzas mājsaimniecības Latvijā, līdz ar ciparu formāta apraides ieviešanu no šī gada 1.marta, atstātas bez televīzijas. Tā iedzīvotāji ir spiesti izvēlēties jaunu pakalpojuma sniedzēju, norāda E. Jugno. «Kabeļtelevīzijas tirgū parādījās milzīgs skaits potenciālo klientu, par kuriem aktīvu cīņu savā starpā uzsāka operatori,» tā Izzi valdes priekšsēdētāja.
Telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēja Izzi digitālās televīzijas abonentu skaits šogad ir pieaudzis par 24%, salīdzinot ar gada sākumu. Un uzņēmums prognozē, ka līdz gada beigām abonentu skaits varētu pieaugt vēl par 4% uz jauno piedāvājumu rēķina.
Izzi novēroja, ka daļa jauno klientu, kas pirms tam izmantoja analogo apraidi, ir svārstīgi un «klejo» no viena operatora pie cita, iepazīstot to piedāvājumu. Šī iemesla dēļ tirgus dalībnieki izstrādā jaunus produktus, lai pievērstu potenciālo klientu uzmanību, kā arī noturētu jau esošos abonentus.
Šogad, saasinoties konkurencei par jaunu klientu piesaisti, kabeļtelevīzijas operatori cenšas pielāgoties potenciālo pakalpojumu lietotāju vēlmēm, pakalpojumus padarot pēc iespējas pieejamākus un ērtākus lietošanā. «Mēs dzīvojam informācijas tehnoloģiju laikmetā, kad dzīve kļuvusi straujāka un cilvēki vairs nevēlas rakstīt iesniegumus un gaidīt, kamēr pieslēgs izvēlēto pakalpojumu. Nepieciešamo viņi vēlas saņemt «tūlīt un tagad»», norāda E. Jugno.
Izzi paredz, ka, tuvojoties Ziemassvētkiem, cīņa par jaunajiem klientiem varētu saasināties, jo, kā ierasts, tas ir laiks, kad pakalpojumu sniedzēji samazina cenas, vilinot patērētājus ar dažādiem akciju piedāvājumiem un atlaidēm.
Neesmu gan pamanījis, ka šis fakts būtu ietekmējis kabeļtelevīzijas cenu, kas gan būtu samērā loģiski, bet nu tad jāgaida Ziemassvētki.