Zviedru modes uzņēmuma Hennes & Mauritz (H&M) peļņa šā gada trešajā ceturksnī pieaugusi par 23%. To veicinājusi aktīva tirdzniecība un jaunu veikalu atvēršana, ziņo The Swedish Wire.
Šādus rezultātus kompānija guvusi, neskatoties uz to, ka samazinājusi plānoto jauno veikalu skaitu, par iemeslu minot vājo ekonomisko situāciju un «pievilcīgu veikala atrašanās vietu trūkumu».
Veikalu tīkla neto peļņa šogad sasniegusi 4.25 miljardus kronu (323.9 miljonus latu), salīdzinot ar pērno gadu, kad peļņa līdzīgā periodā bija 3.46 miljardi kronu (263.7 miljoni latu).
Neprognozēto peļņu ietekmējusi aktīvā pārdošana augustā, kas kompensēja strauji pieaugošās ražošanas izmaksas.
«Dažos tirgos mazumtirgotāji gūst panākumus, ceļot cenas,» atzīst Societe Generale analītiķe Anne Kričlova (Anne Critchlow). Viņa piebilst: «H&M pazemināja savu cenu skalu par lielāku atzīmi nekā to izdarīja citi uzņēmumi, jo ir grūtāk paaugstināt cenas, ja esi «lētajā galā».»
H&M ieņēmumi laika posmā no jūnija līdz augustam sasnieguši 31.5 miljardus kronu (2.4 miljardi latu), kas ir vairāk nekā analogā perioda pagājušā gada rādītāji – 27.6 miljardi kronu (2.1 miljardi latu).
H&M ir trešais lielākais modes tīkls aiz Gap un Inditex. Šobrīd uzņēmuma akcijas Stokholmas tirgū sarukušas par 6%, kas ir visstraujākais kritums kopš 2008. gada decembra.