Facebook aptur reklāmu mērķēšanu pēc lietotāju etniskās vai reliģiskās piederības

Pasaulē populārākā sociālā tīkla vietne Facebook ir Amerikas Savienotajās Valstīs uz laiku izslēgusi sistēmu, kas ļāvusi reklāmdevējiem izvēlēties, kuriem etnisko un citu minoritāšu grupu pārstāvjiem tiek vai netiek rādītas konkrētas reklāmas.

Kā vēsta britu raidsabiedrība BBC, uzņēmumu uz šādu rīcību pamudinājis amerikāņu pētnieciskās žurnālistikas organizācijas ProPublica noskaidrotais, ka sociālā tīkla vietni var izmantot, lai publicētu diskriminējošas reklāmas un paziņojumus veidā, kāds ASV ir aizliegts.

ProPublica gan 2016., gan 2017.gadā ir pētījuma nolūgā iesniegusi Facebook reklāmas, norādot, ka tās jārāda tieši afrikāņu, Latīņamerikas vai ebreju izcelsmes amerikāņiem vai arī cilvēkiem, kuriem interesē islāms vai kuri lieto ratiņkrēslus. Abos gadījumos šīs reklāmas saņēmušas apstiprinājumu.

Uzņēmums, kas piederību tai vai citai grupai nosaka pēc lietotāja paša rīcības vietnē, šonedēļ pavēstījis, ka izskatīs iespējas, kā pārveidot minēto sistēmu tā, lai to nevarētu izmantot «nepiemērotā» veidā.

Ref: 111.111.103.5282

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas