Baltijas valstīs 34% lietotāju izmanto mobilās bankas lietotnes kā alternatīvu klientu apkalpošanas centriem un 54% izmanto lietotnes kā alternatīvu internetbankām, liecina Nordea bankas tiešsaistes aptauja Baltijas valstīs.
Bankas pārstāvji norāda, ka iegūtie rezultāti skaidri parāda izmaiņas klientu uzvedībā: vispirms klienti devās uz Klientu apkalpošanas centriem, tad viņi izmantoja datoru mājās vai darbā, bet tagad mēs pastāvīgi atrodamies kustībā un pārvaldām savus naudas līdzekļus, izmantojot mobilās ierīces, — bez robežām vai laika ierobežojumiem.
«Mobilās bankas lietotnes lietotāji var sekot līdzi izmaiņām konta un maksājumu karšu bilancēs, pārskaitīt līdzekļus ģimenes locekļiem, draugiem vai biznesa partneriem, kā arī atrast Klientu apkalpošanas centrus vai tuvākos bankomātus, meklējot pēc skaidras naudas iemaksas un izmaksas iespējām. Rezultāti apliecina, ka 91% lietotāju uzskata, ka mobilās bankas lietotnes ir drīzāk ērtas vai ļoti ērtas, un 89% lietotāju uzticas mobilo banku drošības sistēmām, komentē Nordea Digitālo bankas produktu pakalpojumu attīstības daļas vadītājs Baltijas valstīs Jānis Paksis.
Aptauja liecina,ka 93% lietotāju Baltijas valstīs domā, ka svarīgs mobilās bankas lietotņu aspekts ir iespēja regulāri pārbaudīt konta bilanci. Dažās banku lietotnēs to iespējams ērti izdarīt, izmantojot ātrās bilances funkciju, kurai var piekļūt, sakratot tālruni vai velkot uz leju ekrānu. Tajā pašā laikā 62% lietotāju par svarīgiem uzskata automātiskos paziņojumus par ienākošo un izejošo maksājumu radītajām bilances izmaiņām. Šī funkcija bez maksas tagad ir pieejama Nordea jaunajā mobilās bankas lietotnē.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu Nordea mobilo lietotņu lejupielāžu skaits Baltijas valstīs februārī bija palielinājies par 49%, sasniedzot 108 000. «Tas apliecina, ka mēs savā ikdienā kļūstam arvien elastīgāki,» uzsver Paksis.
Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) sniegtā informācija liecina, ka 2016.gada beigās vairāk nekā 270 000 klientu izmantoja mobilās bankas lietotnes. Tas nozīmē, ka laika posmā kopš 2015.gada šis rādītājs bija audzis par 56%. «Šīs tendences atbilst jaunajiem tiešsaistes aptaujas rezultātiem Latvijā, kas apliecina ļoti pozitīvu attieksmi pret mobilās bankas lietotnēm: 90% lietotāju uzticas lietotņu drošības sistēmām, un 92% uzskata tās par ērti lietojamām,» komentē bankas pārstāvji.
Līdzīgi Baltijas valstu kopējiem rezultātiem Latvijas rezultāti parāda spēcīgu pieprasījumu pēc automātiskajiem paziņojumiem par ienākošiem un izejošiem maksājumiem kontā. 66% lietotāju Latvijā uzskata, iespēja saņemt automātiskus paziņojumus par izmaiņām kontā ir svarīga.
Ref:224.000.103.654