Krievijas dzelzceļa holdings nopērk pusi daļu ar Šleseru un Šķēli saistītā uzņēmumā

Andris Šķēle

Krievijas dzelzceļa holdinga kompānijas RŽD Logistika meitasuzņēmums Eiropā RZDL Multimodal B.V. iegādājies pusi daļu salīdzinoši nelielajā Latvijas dzelzceļa pārvadātājā SIA Liepājas naftas tranzīts, kurā otra puse pieder ar uzņēmējiem, bijušajiem politiķiem Aināru Šleseru un Andri Šķēli saistītiem uzņēmumiem.

Krievijas kompānija ceturtdien, 9.aprīlī, izplatītā paziņojumā darījuma summu neatklāj, vienlaikus norādot, ka tās mērķi ir kravu pārvadājumu tirgus paplašināšana un vienota dzelzceļa ķēdes izveide ar Latvijas ostām. Liepājas naftas tranzīta iegāde ļaušot nodrošināt stabilitāti un regularitāti tranzītā uz Rietumiem. Sadarbība ar Latvijas kompāniju došot jaunas iespējas Eiropas tirgū.

RŽD Logistika plāno arī nodrošināt Liepājas naftas tranzītu ar juridisko atbalstu kravu pārvadājumos uz Krieviju.

Kā norāda RŽD Logistika vadītājs Pāvels Sokolovs, uzņēmums jau ir dalībnieks uzņēmumā Euro Rail Trans, kas darbojas šajā reģionā. Kā ziņots, par dzelzceļa kravu pārvadājumu kompānijas AS Euro Rail Trans valdes locekli nesen kļuva Šlesers.

RZDL Multimodal B.V. ir reģistrēts Nīderlandē.

Kā liecina firmas.lv dati, Liepājas naftas tranzīts reģistrēts 2002.gadā. Tās pamatkapitāls ir 42 686 eiro, bet pamatdarbība ir dzelzceļa un jūras transporta ekspedīcijas pakalpojumi.

2012.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 893 668 eiro, bet zaudējumi 11 447 eiro. Savukārt 2013.gadā uzņēmuma apgrozījums būtiski sarucis līdz 63 740 eiro, bet zaudējumi – 55 591 eiro. Kā liecina vadības ziņojums par 2013.gadu, straujais apgrozījuma kritums bijis saistīts ar darbības pārstrukturizāciju.

2010.gadā par uzņēmuma īpašnieku kļuva Rīgas tirdzniecības ostas (RTO) meitasuzņēmums SIA Kravu ekspedīcija, iegādājoties to no uzņēmēja Arta Hartmaņa, kurš tobrīd bija nonācis Valsts ieņēmumu dienesta redzeslokā saistībā ar izvairīšanos no nodokļu nomaksas.

Pagājušā gada vasarā kā Liepājas naftas tranzīta īpašnieks reģistrēts cits RTO meitas uzņēmums – SIA RTO projekti, bet šī gada februārī uzņēmums reģistrēts uz SIA Locomotive Traction Operator vārda. Kā raksta žurnāls Ir, no Locomotive Traction Operator 80% īpašnieka AS Latvijas transporta grupa 60% daļas pieder ar Šlesera un Šķēles ģimenēm saistītam uzņēmumam Regma 101. Arī šis darījums noslēdzies marta beigās.

Kā stāstījis Šlesers, «kopā ar Krievijas dzelzceļu mums ir izdevies izveidot uzņēmumu uz 50 un 50 [procentu] principa, un mēs ekskluzīvi vienojamies par šo [Baltijas] reģionu kopā. Tas nozīmē, ka vairākām problēmām, kuras daudziem termināļiem, ostām ir saistībā ar kravu piegādi, mēs centīsimies nodrošināt [risinājumu] caur mūsu ekspedīcijkompāniju».

«Neizslēdzu, ka kopā ar Krievijas partneriem mēs kaut kādus termināļus Baltijā nopirksim. Rīgā vai Ventspilī, Klaipēdā, Tallinā vai kaut kur citur – to rādīs laiks, bet kopā ar Krievijas pusi mums ir interese šajā reģionā,» turpinājis Šlesers, gan atzīstot, ka pagaidām uzņēmums nekādu aktīvu darbību kravu pārvadājumos neveic – notiekot uzņēmumu ķēdes attīstīšana.

Šlesers atzinis, ka darījumā par Liepājas naftas tranzītu viņa partneris ir Šķēle, bet šo biznesu viņi nopirkuši no Krievijas pilsoņa Maksima Liksutova, kurš pieņēmis piedāvājumu iesaistīties Maskavas pašvaldības darbā, tāpēc pārdevis sev ārvalstīs piederošo uzņēmumu daļas.

Šlesers skaidrojis, ka bizness balstīsies sadarbībā ar Krievijas dzelzceļa uzņēmumu RŽD Logistika: «Laikā, kamēr ir sankcijas un nevar saprast, kas notiek, mēs palīdzēsim piegādāt kravas, palīdzēsim risināt problēmas daudziem uzņēmumiem, jo mums ir ļoti spēcīgs partneris – Krievijas dzelzceļš.»

AS Euro Rail Trans dibināta 2012.gada martā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 875 000 eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2013.gadā bija 854 966 eiro, un tas cieta 62 774 eiro zaudējumus.

Ref: 102.000.102.9583

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas