VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1 500 darbiniekiem, informē uzņēmuma pārstāve Ella Pētermane.
Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos, tostarp ceturtdien, 16.janvārī, LDz ir iesniedzis attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai.
«Nenoliedzami, darbinieku skaita samazināšana jebkura uzņēmuma dzīvē ir sāpīgs lēmums, tomēr esmu pārliecināts, ka mums ir jāsper šāds solis, lai LDz šogad spētu atjaunot savu finanšu līdzsvaru un nākotnē – pelnītspēju un konkurētspēju reģiona un starptautiskajā tirgū,» pauda LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Jāatzīmē, ka LDz vairākkārt publiskajā telpā uzsvēra, ka LDz pārvadāto kravu skaits pieaug, kā rezultātā arī uzņēmuma ieņēmumi aug. Taču šā brīža situācija liecina, ka uzņēmumam tomēr nav gājis tik labi, kā tas licis par sevi spriest publiskajā telpā.
Lasiet arī: SM vērsīsies tiesībsargājošās iestādēs par kompensācijām bijušajai LDz valdei
«Mēs darām visu iespējamo, lai darbinieku skaita samazināšana būtu maksimāli caurspīdīga un darbiniekiem draudzīga, un šis process tiks sākts ar LDz administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju,» uzsvēra Kleinbergs.
Līdz ar procesu pārskatīšanu un izmaksu optimizāciju LDz aktīvi turpina darbu arī pie jaunu sadarbības partneru piesaistes un mērķa tirgu diversifikācijas.
LDz šogad 1.janvārī strādāja 6 265 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9 950 cilvēkus.
Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums LDz infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums LDz ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums LDz apsardze, kā arī loģistikas uzņēmums LDz loģistika.