Leo Burnett Riga: jaunajiem speciālistiem trūkst kritiskās domāšanas

 

Reklāmas aģentūras Leo Burnett Riga vadītājs Ansis Egle

Viena no komunikācijas nozares problēmām ir kvalitatīvas izglītības trūkums un jaunajiem speciālistiem novērojams izteikts kritiskās domāšanas trūkums, norāda reklāmas aģentūras Leo Burnett Riga jaunais vadītājs Ansis Egle.

Egle stāsta, ka profesionālus darbiniekus patlaban atrast ir ļoti grūti ne tikai reklāmas, bet vispār komunikāciju nozarē.

«Domāju, ka mākam atrast pietiekami labus darbiniekus, drīzāk sajūta ir, ka skola neaudzina vairs tik stingri, kā agrāk. Padomju skola tādā ziņā bija vērtīga – spējā ļoti kritiski vērtēt, kas notiek un kas nenotiek. Viens no simptomiem, ka Latvijas izglītības sistēma nav kārtībā, ir iespēja par pieciem latiem internetā nopirkt jebkādu referātu. Tāpat spējīgākie brauc arī savu laimi izmēģināt ārzemēs,» atzīmē Leo Burnett Riga vadītājs.

Vēl viens liels iemesls profesionālu darbinieku trūkumam ir paaudžu maiņa nozarē, un daudziem pieredzējušajiem komunikācijas nozares speciālistiem patlaban jādomā, kā nodot savas zināšanas jauno vēsmu nesējiem.

Tāpat mainīgajā komunikāciju pasaulē vērtīga ir arī starptautiskā pieredze. «Dažkārt bez formālas izglītības, bet ar lielisku pieredzi arī vari būt pietiekami veiksmīgs. Es, protams, nesaku, ka tā ir laimes formula. Skolā vajag iet, jo labas mācību iestādes sniedz arī to, ko citādāk nevar iegūt. Bet tai pat laikā ir jātic intuīcijai. Tā kā Leo Burnets saka, ka nav svarīgi, kas tu esi, bet, ja tu sniegsies pēc zvaigznēm, tad tu ar dubļiem nekad neatgriezīsies un bez panākumiem nekad neizpalikt,» piebilst Egle.

Leo Burnett Riga vadītājs arī uzskata, ka reklāmas nozarē strādājošajiem nepieciešamas arī «degošas acis», jo tas dodot pārliecību, ka konkrētais darbinieks redz iespēju ārpus ierastās robežas un savu darbu izdarīs ar ieinteresētību. «Tas ir viens no kritērijiem, kā atlasu arī savus darbiniekus,» piebilst Egle.

Savukārt kā vienu no iespējām, kā nozares var iesaistīties topošo speciālistu izglītošanā, Egle min pirms aptuveni trīs gadiem biedrības Latvian Art Directors Club organizēto Reklāmas skolu, kas bijusi ļoti laba iniciatīva, jo veidojusi jauno reklāmas speciālistu izpratni. Viņš norāda, ka patlaban šāda iestāde būtu noderīga un arī pats būtu gatavs tajā iesaistīties, daloties ar savām zināšanām.

Saistītie raksti

2 KOMENTĀRI

  1. Bet jums jau vajag tikai taadus zem 35 :) Pashi jau gribat tos jaunos, tos, kuri nav super jauni (lai gan visaa civilizetajaa pasaulee skaitaas speeka briedumaa35-50) juus diskrimineejat. Tad ko suudzaties. Tuseejiet ar saviem jaunajiem, svaigajiem, seksiigajiem.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas