Lidosta Rīga pērn pārvadājusi par 10,5% vairāk pasažieru

Lidosta Rīga 2019.gadā pārvadājusi par 10,5% vairāk pasažieru nekā 2018.gadā, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem aizvadītajā gadā.

Kopumā apkalpoti 7,8 miljoni pasažieru, kas ir par 741,8 tūkstošiem vairāk nekā 2018.gadā. Kopumā lidostā Rīga pērn apkalpoti vairāk nekā 87 000 lidojumu, kas ir par 4,2% vairāk nekā gadu iepriekš.

«2019.gada izaugsmes rādītāji apliecina Rīgas lidostas stabilās un neapstrīdamās līderpozīcijas Baltijā. Tie arī pierāda, ka Baltijas valstu tirgus lidostai Rīga kļūst par šauru un ir pareizs izvēlētais lidostas attīstības virziens konkurēt plašākā starptautiskā arēnā, izvirzot mērķi kļūt par augošu aviācijas centru Ziemeļeiropā,» vērtē lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Lielākais lidostas Rīga gaisa pārvadātājs ir nacionālā aviokompānija airBaltic, kuras tirgus daļa veido 58,5%. Otrais lielākais pārvadātājs lidostā Rīga ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair ar 13,4%, bet trešajā vietā ierindojas Ungārijas zemo cenu pārvadātājs WizzAir ar 7,7%. Aviokompāniju TOP 5 Rīgas lidostā noslēdz Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrība Norwegian ar 3,9% un Krievijas aviokompānija Aeroflot ar 2,8% tirgus daļu.

Vairāk nekā trešā daļa – 30,4% – ceļotāju lidostā Rīga pērn bija tranzīta un transfēra pasažieri, kuri izmantojuši lidostas Rīga, lai nokļūtu savos galamērķos Eiropā un Āzijā. Transfēra un tranzīta pasažieru skaits lidostā Rīga pagājušajā gadā pieaudzis par 19,4%, sasniedzot 2,4 miljonus.

«Lai paplašinātu Rīgas maršrutu tīklu jaunos tirgos, 2020.gadā lidosta turpinās darbu pie tālsatiksmes lidojumu attīstības gan pasažieru, gan kravu segmentā. Mūsu mērķa tirgi ir ASV, Ķīna un citas Āzijas reģiona valstis,» norāda Līce, atgādinot, ka pērn sekmīgi tika realizēta čartera lidojumu programma starp Seulu un Rīgu, kā arī uzsākta regulāra kravu pārvadājumu programma no Ķīnas.

Līce informē, ka kravu segmenta attīstība ir viena no lidostas Rīga prioritātēm. 2019.gadā uzsākta jauna kravu perona būvniecība, ar kura palīdzību iecerēts palielināt kravu apkalpošanas kapacitāti un padarīt Rīgas lidostu pievilcīgāku pārvadātājiem no visas pasaules.

2019.gada nogalē noslēgts līgums ar starptautisko loģistikas kompāniju DHL, kas paredz Rīgas lidostā izbūvēt modernu sūtījumu apstrādes un loģistikas centru. Tāpat ir iecere attīstīt multifunkcionālu kravu loģistikas centru.

Saskaņā ar Starptautiskās Lidostu padomes (ACI) datiem, 2019.gada 3.ceturksnī lidosta Rīga bija 5.straujāk augošā Eiropas lidosta lidostu grupā ar pieciem līdz 15 miljoniem apkalpoto pasažieru.

Savukārt satiksmes analītikas kompānija Cirium vidējo lidostu grupā Rīgas lidostu atzinusi par 4.punktuālāko pasaulē. Rīgas lidostas punktualitātes rādītājs ir 88,71%.

Lidosta Rīga jau ir uzsākusi vērienīgu attīstības projektu, kura rezultātā tuvāko gadu laikā plānots izbūvēt pasažieru termināļa paplašinājumu ar kapacitāti līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Paplašinātais lidostas terminālis būs savienots ar Rail Baltica dzelzceļa staciju, veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas kompleksu.

Lasiet arī: Lidosta Rīga 2018.gadā apkalpojusi par 16% vairāk pasažieru nekā gadu iepriekš

Termināļa paplašināšanas projekts šobrīd ir projektēšanas stadijā, ko veic konkursā uzvarējusī piegādātāju apvienība One Works, Sintagma, Vektors T, kuras dalībnieki ir Itālijas uzņēmums Sintagma, kas specializējas transporta infrastruktūras projektu īstenošanā, itāļu kompānija One Works, kas izstrādājusi daudzu lidostu attīstības un paplašināšanas projektus, tostarp Venēcijas Marko Polo starptautiskās lidostas rekonstrukcijas projektu un Briseles Šarleruā lidostas pasažieru termināla paplašināšanas koncepciju, kā arī Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs Vektors T.

Līce norāda, ka laikā līdz plašās būvniecības uzsākšanai, kas sāksies 2021.gadā, lidostas Rīga galvenais izaicinājums ir darbības efektivitāte, procesu automatizācija un investīcijas darbinieku izaugsmē.

Lidosta arī turpmāk vēlas saglabāt pozīcijas Latvijas iekārojamāko un labāko darba devēju vidū transporta un loģistikas sektorā, kā arī saglabāt Platīna kategoriju ikgadējā Ilgtspējas indeksa novērtējumā. Jau šogad lidosta plāno uzsākt nefinanšu ziņošanu pēc starptautiskā Global Reporting Index (GRI) standarta, tādējādi veicinot uzņēmuma darbības caurspīdīgumu un apliecinot virzību ilgtspējīgas attīstības virzienā.

No lidostas Rīga ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 70, bet vasaras sezonā – uz vairāk nekā 100 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas