VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni pērn atkārtoti apstiprināja LDz valdes priekšsēdētāja amatā uz vēl vienu termiņu, turklāt tas notika trīs mēnešus pirms esošā līguma beigām. Kādēļ bijusi tāda steiga, precīzas atbildes nav.
Latvijas Televīzijas raidījums de facto ziņo, ka tai laikā atsevišķi Vienotības pārstāvji gan norādījuši, ka būtu nepieciešama rūpīgāka vērtēšana pirms atkārtotas apstiprināšanas, taču partijas vadība iebildumos nav ieklausījusies.
Magoni atkārtoti amatā apstiprināja pērn aprīlī. Trīs mēnešus pirms pilnvaru termiņa beigām, un brīdi pirms Saeimas vēlēšanām, kad bija gaidāma pamatīga politiskā burzma.
Satiksmes nozares pārraudzīšana ir uzticēta Vienotībai un tās biedram, satiksmes ministram Anrijam Matīsam. Taču Magoņa atkārtota apstiprināšana tobrīd palikusi nepamanīta arī Vienotības biedru vidū. Frakcijā par to nerunāja.
Vienotības Saeimas frakcijas priekšsēdētājas vietnieks Edvards Smiltēns: «Es tagad nevaru atsaukt atmiņā, vai bija, vai nebija…» Šādas sarunas neatceras arī Saeimas deputāte Lolita Čigāne, bet «mums Vienotības frakcijā ir bijušas sarunas par to, cik lielā mērā Magoņa kungs iemieso moderna, rietumnieciska vadītāja vērtības. Ir bijušas šaubas par šo jautājumu, ko ir izteikuši atsevišķi deputāti, tai skaitā arī es».
Noprotams, ka šīs šaubas Vienotības līdere Solvita Āboltiņa nebija ņēmusi vērā. Tieši pie viņas uz Saeimu Magoni atveda satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Tas, visticamāk, nozīmē to, ka Magoņa atkārtota apstiprināšana amatā nebija ministra vienpersonisks lēmums. Taču, par ko toreiz tika runāts, netiek atklāts. «Viņš tika apstiprināts pēc gada pārskata apstiprināšanas. Tā ir normāla prakse arī citos Satiksmes ministrijas uzņēmumos. Mēs apstiprinām gada pārskatus, izvērtējam, kā uzņēmums ir strādājis pēdējos trīs gadus, kā valdes priekšsēdētājs ir pildījis savus pienākumus, un šie rādītāji bija ļoti labi,» norāda Matīss.
Magonis ir spējis saglabāt amatu, neraugoties uz to, kurš bijis šīs nozares pārraugošais ministrs, kādu politisko spēku tas pārstāvētu. Tāpat Magoņa vārds locīts gan saistībā ar dažādiem iespējamajiem interešu konfliktiem, gan neskaidriem algu kāpumiem dzelzceļa paspārnē esošajos uzņēmumos.
«Es vienmēr savlaicīgi prasu, es esmu bijis jau pārapstiprināts trīs reizes, vai ir interese ar mani strādāt tālāk, ja ir, tad to darām, ja nē, tad nē. Viss vienmēr ir darīts savlaicīgi, pusgadu iepriekš, lai arī es zinātu, ko man darīt tālāk, jo man, protams, visu laiku ir piedāvājumi arī no citām vietām, bet, teiksim, strādāt dzelzceļā man patīk,» norāda Magonis. Dzelzceļā Magonim, visticamāk, ne tikai patīk strādāt, bet tas ir arī gana ienesīgs. Viņa ģimenes locekļiem izdevies nopelnīt no sadarbības ar dzelzceļu. Šajā laikā Magonis arī pats nodibinājis personīgas attiecības ar Krievijas dzelzceļa vadību. Tāpat iegādājies daļas Čeļabinskā reģistrētā kompānijā, kas nodarbojas ar kravas pārvadājumiem pa dzelzceļu Krievijā un Kazhastānā.
Ref: 102.000.102.9496