Rallija Sarma organizatori šogad ir parūpējušies par to, lai rallijs Sarma’16, kas notiks 23. un 24. janvārī, būtu īpaši labvēlīgs un ērts skatītājiem. Lai to sasniegtu, šī gada rallijam ir izvēlēti labākie ātrumposmi tikai Gulbenes apkārtnē, un to starta laiki saplānoti tā, lai bez liekas steigas būtu iespējams redzēt pēc iespējas vairāk ātrumposmu.
Pirmajā rallija dienā pēc sacensību atklāšanas pulksten 13:50 pašā Gulbenes centrā pie kultūras centra, Latvijas un Igaunijas rallija čempionāta dalībnieki pulksten 14:03 uzsāks cīņu skaistajā Ozolkalna ātrumposmā, kas sava apgrieztā virziena dēļ ieguvis pamestās dzelzceļa stacijas Kamalda nosaukumu. Šis vairākus gadus neizmantotais ātrumposms savā ziņā ir uzskatāms par iesildīšanās posmu, tajā gan sportistiem ir jābūt piesardzīgiem, jo tas ir ātrs, šaurs un vietām neparedzami viltīgs, informē organizatori.
Pēc Kamalda ātrumposma sportistus un skatītājus gaida šī rallija «medusmaize» – Druviena ātrumposms. Tas ir viens no garākajiem un viltīgākajiem ātrumposmiem. Pirms vairākiem gadiem izbūvētajiem šaurajiem un līkumotajiem meža autoceļiem abos sānos ir grāvji. Savukārt daudzās līkumu sērijas rallija stūrmaņus atstās ar sausu muti, bet pilotus ar slapju muguru, sola rīkotāji.
Abi pirmās dienas ātrumposmi atkārtosies divas reizes ar 2,5 stundu nobīdi – pirms un pēc saulrieta. Tāpēc rallija līdzjutējiem ir iespēja atrast sev tīkamāko vietu kādā no ātrumposmiem un tur to noskatīties abas reizes, vai arī saulrieta gaidīšanas pauzi izmantot citas skatīšanās vietas atrašanai. Skatītāji, kuriem interesē tikai ātrākās rallija ekipāžas, pareizi visu izplānojot, Top5 ekipāžas var mēģināt ieraudzīt arī četras reizes.
Otrajā rallija dienā rallija ekipāžām pievienosies arī rallijsprinta dalībnieki, un tā pulksten 8:47 sāksies ar vienu no Sarma klasiskākajiem ātrumposmiem – labi pazīstamo ātrumposmu Zaķakājas, kurš galvenokārt ir slavens ar leģendāro caurteku, kurā savulaik pabijusi neviena vien rallija ekipāža. Šim ātrumposmam sekos rallija jaunums – ātrumposms Silenieki, kas nav izmantots ļoti sen. Šis ātrumposms pēc savas konfigurācijas un stila ir ļoti līdzīgs Druvienas ātrumposmam.
Pēc pusstundu gara servisa parka, kas šogad no Gulbenes ir pārceļojis uz netālajiem Šķieneriem, sportistiem vēlreiz būs jāveic abi rīta ātrumposmi, kuriem starts attiecīgi tiks dots 10:57 un 11:33. Pēc šiem ātrumposmiem dalībnieki atgriezīsies servisa parkā un skatītājiem būs pietiekami daudz laiks atrast tīkamākās vietas pēdējā ātrumposmā Ikteri.
Priekšpēdējais un pēdējais ātrumposms Ikteri ir slavenais un visiem rallija faniem labi pazīstamais Stāmerienas ātrumposms, kas šogad tiks veikts pretējā virzienā, un tam pievienota jauna finiša daļa, kurai iespējams piekļūt tikai ar Gulbenes – Alūksnes šaursliežu bānīša palīdzību. Šis ātrumposms izceļas ar savām mainīgajām sekcijām – vienu brīdi tas ir plats un ļoti ātrs, savukārt citviet tas ir šaurs, sarežģīts un bīstams. Otrajā reizē tam būs Power Stage statuss, kas ātrākajiem tā veicējiem dos papildus punktus čempionāta ieskaitē, informē rīkotāji.
Ref: 102.000.102.11637