Šā gada septembrī, salīdzinot ar 2015.gada septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums Latvijā palielinājās par 0,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 1,8%, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 1,6%.
Šā gada septembrī salīdzinājumā ar 2015.gada septembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bijamazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,2%),apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,3%),kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,1%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 7,3%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,2%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 16,2%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,6%), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 1,6%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,9%.
Šā gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,3%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 1,3%. Apgrozījums krities mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,3%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,7%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,8%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,7%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,2%). Savukārt apgrozījums pieaudzis mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,2%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,0%), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,9%).
2016.gada septembrī salīdzinājumā ar augustu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,8%.
Ref: 102.000.102.13773