Pārtikas uzņēmuma NP Foods apgrozījums 2010. gadā bijis 53, 3 miljoni latu. Palielinot izmaksu efektivitāti un uzturot optimālu produktu portfeli, sasniegts rentabilitātes pieaugums – 50%.
«Tā saucamais «krīzes» periods ir atnesis daudz labas mācības un iespējas Latvijas biznesa vidē. Pirmkārt, patērētāji ir sapratuši saistību starp savu lēmumu pirkt Latvijas cilvēku ražotu produktu un nodarbinātību, kā arī ekonomisko situāciju Latvijā. Otrkārt, visi ir «izbaudījuši» ārvalstu finanšu institūciju radītās ilūzijas «par skaistu dzīvi uz aizņemtas naudas rēķina» mieles,» uzskata kompānijas valdes priekšsēdētājs Juris Jonaitis.
Viņaprāt, katrs ir guvis savu mācību. Proti, palielinoties to cilvēku skaits, kas apzinās, ka biznesam ir jādarbojas, dodot labumu visai sabiedrībai. «Ar aklu dzīšanos pēc vieglas un ātras peļņas ir «nodeguši» daudzi, citi vienkārši nespēj just gandarījumu no sapelnītā. Aktīvā, uz nākotni orientētā biznesa vide, nenovēršami virzās uz vērtību sistēmas maiņu,» tā Jonaitis.
Pēc uzņēmēja uzskatiem, pērn bija vērojama tirgus situācijas stabilizēšanās, taču Latvijas tautsaimniecības atveseļošanās notiek gausi. Jonaiša prāt, šī gada darbību negatīvi ietekmēšot «finanšu spekulantu bezkaunīgā darbošanās pasaules pārtikas izejvielu tirgū».
NP Foods, kas nodrošina vienotu vadību un attīstību tādos Latvijas uzņēmumos kā AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta, SIA Staburadzes Konditoreja, Lider Artur, SIA Saldumu Tirdzniecība, kopējais eksporta apjoms pērn, salīdzinot ar 2009. gadu, ir pieaudzis par 2%, sasniedzot 42% no kopējā grupas uzņēmumu apgrozījuma. Savukārt ekspoerts ārpus Baltijas valstīm pieaudzis par 13%.
Vislabākie rezultāti sasniegti Lielbritānijas tirgū, kur sasniegts eksporta pieaugums 61%, salīdzinot ar 2009. gada eksporta apjomu. Piedāvājot jaunus produktus, kā arī plašāku jau esošo sortimentu, eksporta apjoms uz Krieviju pieaudzis par 15%, uz Vāciju par 14%, Īriju par 12% un ASV par 5%.
AS Laima ražotnē laikā no 2008. līdz 2011. gadam realizēts investīciju projekts 765 tūkstošu latu apjomā. Tā rezultātā uzņēmums ieviesis jaunas tehnoloģijas, kas paver iespējas radīt konfektes vienlaikus ar diviem pildījumiem, kā arī pildījumā ievietot, piemēram, veselus riekstus.
2011. gadā tiks realizēti investīciju projekti, kas paaugstinās energoefektivitāti un samazinās elektroenerģijas patēriņu. Atsevišķs investīciju projekts plānots AS Staburadze – miltu uzglabāšanas renovācijai.
Got it! Thanks a lot again for hliepng me out!